به گزارش حبیب خبر به نقل از خبرگزاری برنا؛ از سرگیری دوباره بازی‌های لیگ برتر و متعاقب آن ادامه لیگ قهرمانان آسیا باعث شد موج جدیدی از امید به زندگی حداقل بیش از نیمی از ایران را فرا بگیرد و تب داغ این بازی‌ها باعث شود کمی از مشکلات مردم حداقل برای ساعاتی به دست فراموشی سپرده شود.

حضور 4 نماینده ایران در ادامه لیگ قهرمانان در حالی اتفاق افتاد که باعث شد در ساعاتی که این تیم‌ها برابر حریفان آسیایی به میدان می‌رفتند، جمع کثیری از مردم ایران پای تلویزیون‌های خود میخکوب شوند؛ این درحالی بود که بحث احتمال عدم پخش این رقابت‌ها نگرانی‌هایی را ایجاد کرد اما در نهایت به هر شکلی بود، این اتفاق رخ داد تا ایرانی‌ها در شروع دوباره این بازی‌ها حداقل در مرحله گروهی هر 3 روز یکبار در 4 زمان 90 دقیقه‌ای را برای تماشای بازی‌های صرف کنند و حتی زمانی که پرسپولیس و استقلال توانستند از مرحله گروهی صعود کنند، تصور برگزاری دربی آسیایی شور و شوق دوباره‌ای را به مردم تزریق کند اما در نهایت با حذف استقلال از  این رقابت‌ها، پرسپولیس ماند و امیدی که حدود 70-80 میلیون ایرانی به نبرد نابرابر این تیم با میلیاردهای شیخ‌نشین حوزه خلیج فارس داشتند، حریفانی که نه فقط در میدان بلکه بیرون از مستطیل سبز رسم جوانمردی را به جای نیاورند و با تکیه بر پول‌های نفتی‌شان به هر دستاویزی چنگ زدند تا پرسپولیس را کنار بزنند اما نه ماجرای بخشیده شدن کارت قرمز بن‌عطیه، ستاره الدحیل و نه جنجال برای محرومیت آل‌کثیر نتوانست عزم جزم شاگردان یحیی را شکست داده و در نهایت پرسپولیس با نمایشی غرورآفرین بار دیگر نام ایران و فوتبال این سرزمین را در قاره کهن بر سر زبان‌ها انداخت.

صعود پرسپولیس به فینال پس از مدت‌ها رخوت، شادی را برای فوتبالی‌ها و حتی غیر فوتبالی‌ها در سراسر ایران ایجاد کرد؛ انتظار نیست همه از این پیروزی و موفقیت ملی خوشحال شوند اما این که برخی آب به آسیاب رقبا می‌ریزند و با هر ترفندی سعی در این دارند این پیروزی ملی را با اما و اگرهایی روبرو سازند، اتفاق و ماجرای قابل هضمی نیست!

برای پرسپولیس، این ماجرا تازگی ندارد! هنوز فراموش نکرده‌ایم چطور پرچم ژاپن پس از فینال 2 سال پیش لیگ قهرمانان آسیا و شکست پرسپولیس برابر کاشیما در استادیوم‌های سراسر ایران دست به دست می‌شد؛ هنوز یادمان نرفته پرسپولیس با محرومیت از 2 پنجره نقل و انتقالاتی و خلع سلاح کامل، به فینال رسید و پای مردان شاخص AFC  و فیفا را به تهران کشاند اما خیلی‌ها خوشحال از شکست پرسپولیس در فینال سر از پا نمی‌شناختند!

اگر آن روزها با دست به دست شدن پرچم ژاپن در استادیوم‌های سراسر ایران برخورد می‌شد، شاید امروز حامیان داخلی رقبای خارجی به خود اجازه نمی‌دادند این گونه انگ وطن‌فروشی به پیشانی‌شان زده شود و هشتک #وطن‌فروش_نباشیم در فضای مجازی علیه‌شان دست به دست نمی‌شد!

شاید بخش اعظم جذابیت و همه‌گیری فوتبال در سراسر دنیا بحث کری خوانی‌های آن باشد اما واژه کری‌خوانی نباید با واژه سخیف وطن‌فروشی در یک جا جمع شود.

این که این ماجرا پرسپولیسی‌ها را علیه استقلالی‌ها بشوراند و آبی‌ها را علیه قرمزها، از دایره این بحث جدا است. این موضوع که این 2 باشگاه هواداران با فرهنگی دارد که قرار نیست از موفقیت‌های هم خوشحال شوند و برای هم کری نخوانند اما این که این کری‌خوانی‌های شیرین را با حرکاتی سخیف وطن‌فروشی درآمیزیم، موضوعی است که نه در دایره فرهنگ پرسپولیسی‌ها می‌گنجد و نه استقلالی‌ها آن را بر می‌تابند!

اگر بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 8 گل از بایرن مونیخ دریافت می‌کند، در مقابل می‌بینیم سایت باشگاه بارسلونا، پس از قهرمانی بایرن مونیخ، اولین نهاد غیر آلمانی بود که این موفقیت را به مونیخی‌ها تبریک گفت!

وقتی مسئولان 2 باشگاه از دو کشور مختلف برخوردی چنین حرفه‌ای برابر هم دارند، برای ما درد دارد بگوئیم از داخل ایران برای پرسپولیس و هواداران چه سنگ اندازی‌هایی می‌شود!

پنجعلی: واقعا نوبر است!/ خیلی بد است برویم و پشت دشمنان‌مان بایستیم!

15

محمد پنجعلی، کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی، در واکنش به این موضوع در گفت‌وگویی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند: اصلا اینجا بحث رنگ و تیم پرسپولیس نیست. در چنین روزهایی همه ما ایرانی‌ها یک رنگ هستیم. در شرایطی که کل AFC و حامیان شیخ‌نشینش دارند برای نابودی تیم‌های فوتبال ما نقشه می‌چینند اینکه از داخل کشور عده‌ای تیشه به ریشه پرسپولیس، که امروز نماینده ایران در آسیاست، بزنند نوبر است. پرسپولیس با نام ایران در رقابت‌ها بازی می‌کند و زیر پرچمی است که سه رنگش روی سر همه ما جا دارد.

او در ادامه می‌گوید: من یادم هست وقتی استقلال در آسیا بازی داشت و پلی‌آف بود روبروی السد، پرسپولیسی‌ها هم به استادیوم رفتند و ورزشگاه را پر کردند. علیرضا منصوریان از پرسپولیسی‌ها خواست و علی آقای پروین هم از طرفداران پرسپولیس خواست و هواداران ما هم رفتند. آن شب بیش از 100 هزار نفر در استادیوم بودند و استقلال هم برنده شد. به خداوندی خدا قسم آن شب که النصر را بردیم بین صدها تماس تلفنی که داشتم بسیاری از رفقای خوب استقلالی من هم تماس می‌گرفتند و می‌گفتند با شکست تیم عربستانی عشق کرده‌اند. آخر ما مشکلات سیاسی هم با آنها داریم و عربستانی‌ها هم باعث شدند این بچه آل‌کثیر قبل از بازی الکی محروم شود. این خیلی بد است که حالا برویم و پشت دشمنان‌مان بایستیم.

واعظ‌آشتیانی: رسانه‌ها از برخی افراد مصاحبه‌هایی می‌گیرند که می‌شود مستمسک و آورده‌های مفت و مجانی برای سعودی‌ها!

1254

امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال، در خصوص این ماجرا نظرات جالبی دارد. او در گفت‌وگویی که با یکی از خبرگزاری‌ها در واکنش به اظهارات علی خطیر، معاون اسبق باشگاه استقلال، درخصوص تخلف احتمالی باشگاه پرسپولیس و فدراسیون برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید، تصریح کرد: متأسفانه برخی از رسانه‌های ما به یکسری موضوعات بی‌توجه هستند. در حالی که شاهد جنگ روانی عربستانی‌ها هستیم، رسانه‌ها از برخی افراد مصاحبه‌هایی می‌گیرند که این‌ها می‌شود مستمسک و آورده‌های مفت و مجانی برای سعودی‌ها. عربستانی‌ها از خودشان هیچ چیزی ندارند ولی یک موضوع مبهم را مطرح می‌کنند که ما آن را به یک مسئله جدی تبدیل می‌کنیم؛ اظهارات تند افراد ناآگاه در این مورد، تبدیل به مدرک برای خارجی‌ها می‌شود که در محاکم AFC و FIFA طرح شکایت کنند و بگویند حتی کارشناسان فوتبال ایران هم ادعای ما را تائید می‌کنند. در واقع آنها یک موضوع خام و به دور از واقعیت را مطرح می‌کنند ولی متأسفانه منجر به یک سندسازی به دست خودمان می‌شود. 6

خبرنگار: سمیه قدیری