امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

 در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های عربستانی بهترین عملکرد را داشتند و نمایندگان امارات بدترین نمایش ممکن را ایفا کردند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در حالی به اتمام رسید که چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد و قرار است از امشب(شنبه) این مرحله نیز با انجام ۲ بازی آغاز شود.

پیش از شروع دور دوم بهتر است نگاهی به عملکرد کشورهای غرب و مرکز آسیا در دور نخست داشته باشیم. جایی که عربستانی‌ها درخشیدند؛ اماراتی‌ها بدترین عملکرد را داشتند؛ تیم‌های ایرانی با توجه به محدودیت‌ها قابل قبول عمل کردند و قطری‌ها علی‌رغم میزبانی، نا امیدکننده ظاهر شدند. البته که ازبکستان با تنها نماینده خود راهی مرحله بعدی شد و تنها تیم عراقی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم‌های ایرانی در برابر رقبای پنج کشوری که به مصافشان رفتند عملکرد مقتدرانه‌ای نداشتند و در مصاف با نمایندگان هیچ یک از کشورها برتری را مال خود نکردند. عملکرد بسیار بد مقابل قطری‌ها و تیم ازبکستانی بارزترین نتایج ضعیف بود و در سوی مقابل باخت میلی‌متری به عربستانی‌ها ماحصل دیگر تلاش چهار تیم ایرانی بود. مقابل نمایندگان امارات و عراق هم هیچ یک از طرفین برنده نشدند.

مقابل عربستانی‌ها: چهار باخت، سه برد، یک تساوی

مقابل قطری‌ها: سه باخت و یک برد

مقابل اماراتی‌ها: ۲ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت

مقابل نماینده ازبکستان: ۲ باخت

مقابل نماینده عراق: ۲ تساوی

حالا به سراغ عملکرد نمایندگان هر کشور می‌رویم. مشاهده می‌کنید که اگر الهلال به آن صورت از دور مسابقات کنار نمی‌رفت عربستان با چهار صعود کرده و سه سرگروه با اقتدار بیشتری به کار خود در دور نخست پایان می‌داد ولی بازهم آنها نسبت به الباقی کشورها با توجه تعداد نمایندگانشان کارنامه بهتری داشتند. امارات هم در سوی مقابل ناامیدکننده‌ترین خروجی را با چهار نماینده از خود بر جای گذاشت.

تیم‌های صعود کرده به مرحله دوم:

عربستان: سه تیم از چهار تیم(الهلال هم سرگروه شده بود ولی کنار گذاشته شد)

امارات: یک تیم از چهار تیم

ایران: ۲ تیم از چهار تیم

قطر: یک از ۲ تیم

ازبکستان: یک تیم از یک تیم

عراق: صفر تیم از یک تیم

در اینجا نگاهی به جایگاه نمایندگان صعود کرده کشورها می‌اندازیم:

سرگروه‌ها:

گروه اول: عربستان

گروه دوم: ازبکستان

گروه سوم: ایران

گروه چهارم: عربستان

تیم‌های دوم:

گروه اول: ایران

گروه دوم: امارات

گروه سوم: عربستان

گروه چهارم: قطر

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید