رییس هیات سوارکاری خوزستان: به دنبال توسعه رشته پرش با اسب هستیم

رییس هیات سوارکاری خوزستان: به دنبال توسعه رشته پرش با اسب هستیم

 رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام دادیم بنا داریم رشته مهیج پرش با اسب را در استان توسعه دهیم تا علاقه‌مندان به این رشته بتوانند فعالیت خود را دنبال کنند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، حسین برون روز یکشنبه گفت: استعدیابی در رشته‌های مختلف و تلاش برای گسترش آن از اقدامات دیگر هیات سوارکاری است و یکی از رشته‌هایی که بر آن متمرکز شده ایم، پرش با اسب است.

وی عنوان کرد: مسابقات سوارکاری همراه با تیر و کمان، طبیعت گردی با اسب و سوارکاری، پرتاب نیزه، آموزش پایه ها و برگزاری دوره های تخصصی، مواردی هستند که آن‎ها را در نظر گرفته‎ایم.

رییس هیات سوارکاری خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶ هزار راس اسب در استان موجود است افزود: درحال حاضر اکثر هیات های شهرستانی ما فعال هستند و امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا بتوانیم برنامه های خود را اجرایی کنیم. ۳۰۰ باشگاه در استان فعالیت می کنند که این موضوع نشان از میل و علاقه به رشته سوارکاری در استان است.

وی ادامه داد: معتقدیم آموزش حرف اول و آخر را در ارتقای سطح سوارکاران می‎زند لذا در همین راستا و با همکاری  فدراسیون، دوره های آموزشی خوبی برای مربیان و سوارکاران برگزار کردیم که تاثیر بسیار مثبتی روی دانش مربیان و پیشرفت ورزشکاران داشت.

برون تشویق به نگهداری و پرورش اسب و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله اهداف هیات استان دانست و گفت: مطالعات پیست بین‌المللی و استاندارد سوارکاری اهواز انجام شده و نیاز است ردیف بودجه‌ای برای آن تعیین شود تا کار احداث آن به سرعت پیش رود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید