امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

چالش تیم صنعت‌نفت آبادان در لیگ برتر فوتبال و دغدغه هواداران

بلاتکلیفی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان موجی از نگرانی را بین مردم این شهرو هواداران متعصب این تیم به وجود آورده است.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان یکی از محبوب‌ترین تیم‌های شهرستانی ایران به شمار می‌رود که هواداران خود را در سایر شهرهای کشور و حتی خارج از کشور دارد ولی این تیم ریشه‌دار این روزها و در آستانه آغاز بیستمین دوره لیگ برتر با چالش جدی مدیریتی و مالی مواجه است، این وضعیت نفس بازیکنان این تیم را در فصل گذشته بریده و دل هواداران صنعت  را برای حضوری قدرتمند در لیگ جدید نیز بسیار نگران کرده است.

مشکل مالی تیم صنعت‌نفت آبادان زمانی آغاز شد که وزارت نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد دیگر قصد تیم‌داری در ورزش قهرمانی کشور را ندارد و بر اساس آن قطع کامل حمایت مالی از تیم‌های صنعت نفت آبادان و ۲ تیم دیگر نفتی را در دستور کار قرار داد، موضوعی که علاوه بر ایجاد مشکل مالی برای تیم‌های نفتی، گله‌مندی هواداران نفت آبادان را در پی داشته است.

تداوم مشکلات مالی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان با آغاز تمرینات و رقابت‌های لیگ نوزدهم "فصل گذشته" به اوج خود رسید و قانون منع کمک از سوی دولت به ورزش حرفه‌ای، شرایط این تیم‌ را سخت و پیچیده کرد.

باید توجه داشت که از نظر قانون نه تنها وزارت نفت، بلکه هیچ ارگانی نمی‌تواند به تیم‌های نفتی لیگ برتری کمک کند، در قانون برنامه ششم توسعه، پرداخت هر گونه وجه، به هر شکلی از بودجه جاری دولت به تیم‌های حرفه‌ای ممنوع اعلام شده است.

تیم صنعت‌نفت آبادان در فصل گذشته از طریق اسپانسرها بودجه خود را تامین کرد و بودجه‌ی به ‌طور مستقیم از وزارت نفت دریافت نکرد، و این مساله باعث شد برزیلی‌های فوتبال ایران در بازار نقل‌و انتقالات عملکرد خوبی نداشته باشند و حتی در برگزاری اردوهای پیش فصل نیز با مشکل جدی مواجه شوند.

جمعی از هواداران آبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از مسوولان محلی آبادان، استان و همچنین وزیر نفت خواستند برای برطرف شدن مشکل مالی این تیم پرطرفدار اقدام جدی کنند.

یکی از هواداران تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان گفت: تیم صنعت‌نفت تنها دلخوشی مردم آبادان است و خیلی‌ها با تحمل آلایندگی پالایشگاه نفت آبادان ، به عشق فوتبال و با این تیم نفس می‌کشند.

علیرضا طویل اظهار داشت: مردم آبادان با برد این تیم مدت‌ها شاد می‌شوند و از باخت این تیم نارحت و این تیم به نوعی در زندگی روزمره مردم مظلوم این شهر نیز تاثیر می‌گذارد و هم‌اکنون شرایط نابسامان فعلی این تیم به دغدغه شهروندان افزوده شده است.

وی افزود:تیم فوتبال صنعت‌نفت سالهاست مخارج خود را از وزارت نفت تامین می‌کند ولی متاسفانه این وزارتخانه مدتی پیش اعلام کرد دیگر حمایتی از تیم‌های نفتی نمی‌کند و این در حالی است که این وزارتخانه جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی آن در شهر آبادان را نادیده گرفته است.

یکی دیگر از هواداران آبادانی نیز گفت: تیم صنعت‌نفت جزیی از زندگی هر آبادانی است ولی وزارت نفت این موضوع را درک نمی‌کند که تنها دلخوشی مردم آبادان همین تیم است.

ریاض حسین‌پور اظهار داشت: چرا در سالی که تیم صنعت‌نفت روند پیشرفت و نتیجه گیری را پیش گرفته واز جمله  تیم‌های رده بالای جدول بود و حتی شانس آسیایی شدن را داشت باید حمایت‌های مالی این تیم از سوی وزارت نفت متوقف شود؟

وی افزود: اکنون با وجود آغاز فصل نقل‌وانتقالات و ورود سایر تیم‌ها برای جذب بازیکن هنوز تکلیف تیم صنعت‌نفت آبادان مشخص نیست و این تیم هنوز از انتخاب مدیر عامل و سرمربی عاجز مانده است این در حالیست که هواداران آبادانی انتظار حضور تیمی پرقدرت در لیگ بیستم را دارند.

یکی دیگر از هواداران تیم نفت آبادان گفت: حضور تیم فوتبال صنعت‌نفت در لیگ برتر به این لیگ حرارت خاصی می‌دهد، این تیم متعلق به مردم آبادان است ولی نبود حامی مالی مشکلات سنگینی را به برزیل ایران تحمیل کرده است.

محمد سلطانی اظهار داشت: بودن یا نبودن صنعت‌نفت در لیگ بیستم نگرانی هواداران آبادانی را در پی دارد، چرا هر ساله تکلیف تیم صنعت‌نفت در دقیقه ۹۰ مشخص می‌شود؟ چرا وزارت نفت در تعیین تکلیف این تیم تعلل می‌کند تا مدیران تیم در فصل نقل‌ و انتقالات عملکرد خوبی نداشته باشند؟ 

وی افزود: صنعت‌نفت آبادان مانند خون در رگ‌های هر آبادانی چه زن چه مرد در جریان است و حالا وزارت نفت با عدم حمایت خود از این تیم زندگی را در این شهر دشوار می‌کند، امیدواریم این قانون اصلاح شود تا حقی از مردم آبادان ضایع نشود.

مدیر عامل مستعفی باشگاه صنعت‌نفت آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص آینده این تیم گفت: تیم صنعت‌نفت آبادان برای حضور در لیگ برتر آینده باید منتظر تصمیم وزارت نفت باشد.

علی عیسی‌زاده اظهار داشت: وزارت نفت هنوز تصمیمی برای تیم‌داری در لیگ برتر نگرفته هر چند وزیر نفت قبلا اعلام کرد قصد تیم‌داری در لیگ برتر را ندارد.

وی افزود: حضور تیم صنعت‌نفت آبادان در لیگ برتر با بودجه وزارت نفت از سوی سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

عیسی‌زاده با بیان اینکه در صورتیکه مالکیت باشگاه صنعت‌نفت آبادان مشخص شود این مشکلات را نخواهیم داشت گفت: هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده و باید با سخت‌ترین شرایط تیم را آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر کنیم.

یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تیم صنعت‌نفت آبادان نیاز حمایت جدی از سوی وزارت نفت دارد و این حمایت باید صورت گیرد و قرار است به همراه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نشستی با مسوولان وزارت نفت برگزار کنیم تا در خصوص آینده تیم صنعت نفت آبادان تصمیم گیری شود.

جلیل مختار اظهار داشت: بیستمین دوره لیگ برتر بزودی آغاز خواهد شد ولی تکلیف تیم صنعت‌نفت آبادان همچنان نامشخص است و این در حالیست که مردم آبادان خواستار بستن تیمی قدرتمند برای حضور در لیگ برتر هستند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز که هفته گذشته به آبادان سفر کرده بود در خصوص وضعیت تیم صنعت‌ نفت گفت:باید به شرایط شهرهای نفتخیز جنوب به ویژه آبادان توجه ویژه‌ای شود گرمای هوا و گرد و غبار باعث کاهش سطح کیفی زندگی در این شهرها شده است.

فریدون عباسی افزود: اگر به نمادهای آبادان توجه نشود و عرق ملی مردم آبادان در هشت سال جنگ تحمیلی در نظر گرفته نشود ما مسوولان دین خود را به مردم این شهرستان که با چنگ و دندان مقابل دشمن ایستادند را ادا نکرده‌ایم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه آبادانی‌ها به ورزش گفت: ورزش به ویژه تیم فوتبال صنعت نفت مانند خون در رگ هر آبادانی جریان دارد و با توجه به کمبود و عقب افتادگی آبادان که جنگ به آن تحمیل کرد لازم است از ورزش و تیم صنعت‌نفت حمایت شود.

عباسی ادامه داد: نادیده گرفتن نمادهایی همچون فوتبال در آبادان شایسته مردم این شهرستان نیست و نباید به فوتبال که غرور مردم مرزنشین آبادان است خدشه وارد شود و باید به نمادهای فرهنگی و ورزشی این شهرستان بیشتر توجه شود.

وی افزود: جوانان آبادانی ورزش و تیم فوتبال صنعت ن‌فت آبادان و ورزش های دیگر توپی را به عنوان تنها تفریح در اختیار دارند که نباید این امکان را از آنها گرفت.

رییس کمیسیون انرژی مجلس خواستار حمایت بیشتر وزارت نفت از تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان شد و گفت: به مسوولان وزارت نفت توصیه می‌شود در خصوص تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان عجولانه تصمیم‌گیری نکنند و فعلا به سوی خصوصی‌سازی این تیم گام برندارند و این اقدام را در برهه زمانی طولانی انجام دهند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان درپایان لیگ برتر با با ۴۱ امتیاز در رتبه هفتم لیگ قرار گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید