امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

با حامد حدادی، بسکتبال خوزستان را گارانتی کنید / اهواز باید تیم لیگ برتری داشته باشد

 رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان این که حامد حدادی یکی از مهره‌های مهم در گرفتن سهمیه المپیک بوده است، گفت: حدادی یک برند است و باید از این سرمایه بهره‌مند شوید و در نهایت رشد و توسعه خوزستان را گارانتی کنید.

رامین طباطبایی در مجمع انتخاب رییس هیات بسکتبال خوزستان که روز، ۳۱ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از این که اعضای این مجمع رئیس هیات بسکتبال خوزستان را برای توسعه و رشد بسکتبال خوزستان در چهار سال پیش رو انتخاب کردند از آن‌ها تشکر می‌کنم. ضمن اینکه باید از آقای حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز تشکر ویژه‌ای داشته باشم زیرا او از مدیران ارزشی، فعال و همگام با تمام هیات‌ها و فدراسیون‌ها است. او طی چند سال گذشته حمایت خوبی از بسکتبال خوزستان داشته است و همین که یک سالن در اختیار بسکتبال خوزستان قرار می‌دهد برای ما نعمت است زیرا در سایر استان‌ها برای ما داشتن یک سالن، یک معضل بوده است. می‌دانم این که یک سالن به هیاتی داده شود، چه فشاری روی مدیرکل‌ها است و می‌دانم چه فشاری به آقای حیدری در این زمینه وارد شده است اما خوشبختانه کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با تبریک به پیرعباسی، رئیس جدید هیات بسکتبال خوزستان نیز گفت: او از مدیران جوان است و خوشحالیم که یک مدیر جوان سکان‌دار هیات بسکتبال خوزستان است. فدراسیون نیز تاکید دارد که نیروهای جدید با ابتکار و خلاقیت جدید در بخش بسکتبال حضور پیدا کنند تا بتوانیم یک روند رو به رشد داشته باشیم. ضمن اینکه از سایر کاندیداها که در این مجمع حضور پیدا کردند، قدردانی می‌کنم.

رئیس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: در خوزستان شاهد یک رقابت تنگاتنگ و سالم بودیم و تلاش ما در این مدت این بود که تنش‌ها را کم کنیم تا اگر یک کاندیدا با کاندیدای دیگر رقیب است، بعد از رقابت نیز تنگاتنگ در کنار هم باعث رشد بسکتبال آن استان شوند. ان‌شاءالله بتوانیم دست به دست هم بدهیم و بسکتبال خوزستان را که یکی از قطب‌های اصلی بسکتبال کشور است، به روزهای خوب برسانیم. همچنین ۲ باشگاه معتبر بسکتبال ایران یعنی پتروشیمی بندر امام و پالایش نفت آبادان در لیگ برتر حضور دارند که باشگاه‌های پایدار ما هستند. فعالیت این باشگاه‌ها و سایر باشگاه‌های استان برای رشد بسکتبال این استان ارزشمند است.

وی در ادامه نیز عنوان کرد: از کاندیداها می‌خواهم به رئیس جدید هیات کمک کنند و دوستان باید کمک کنند تا یک مسیر کاملا واقع‌بینانه ترسیم شود تا بتوان با توجه به وضعیت موجود گام برداشت. مشکلی که در فدراسیون بسکتبال داریم، این است که به طور مثال نمی‌دانیم چند مربی داریم. باید سابقه ای از مربیان و ملی‌پوشان استان خوزستان نیز تهیه شود و قدردان آن‌ها باشیم، آنچه برای ما اهمیت دارد، یک برنامه واقع‌بینانه و مدون است. زمانی که خودم در مجمع فدراسیون شرکت کردم، گفتم تلاش می‌کنم بسکتبال را برند کنم زیرا اگر برند شود، اسپانسر نیز وارد کار می‌شود که این کار را هم انجام دادم. ما اهداف چهار تا هشت ساله داشتیم که طی ۲ سال به آن دست پیدا کردیم. یکی از موفقیت‌های بزرگ بسکتبال، رفتن به جام جهانی و گرفتن سهمیه المپیک بود و این موفقیت برای همه است اما متاسفانه برخی فکر می‌کنند فدراسیون بسکتبال می‌خواهد تمام این‌ها را به اسم خود تمام کند.

طباطبایی افزود: حامد حدادی از همین استان است و یکی از مهره‌های مهم در گرفتن سهمیه المپیک بوده است و آیا مگر می‌شود این مهم را فراموش کرد؟ حامد حدادی یک برند است و باید به او اهمیت دهیم و از او استفاده کنیم. حدادی ورزشکار بسیار خوب و همراهی است اما قلق دارد و این قلق را شما باید به دست آورید تا از این سرمایه بهره‌مند شوید و در نهایت رشد و توسعه خوزستان را گارانتی کنید.

وی بیان کرد: در چنین وضعیتی تیم‌داری واقعا سخت است اما انتظار داشتم امروز آقای معاوی، مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندر امام در این جلسه شرکت می کرد. در بخش مدیریتی نیاز داریم باشگاه‌های پتروشیمی و نفت آبادان به توسعه بسکتبال کمک کنند و این‌ها باید حداقل در هر شهری یک آکادمی داشته باشند. باشگاه‌ها سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان هزینه می‌کنند اما دریغ از یک آکادمی استعدادیابی در استان خوزستان؛ اگر روزی باشگاه پتروشیمی و نفت آبادان نخواستند تیم بدهند، حداقل این باشگاه‌ها ۲۰ تیم پایه داشته باشند. در حال حاضر تیم‌های مهرام و کاله، کارهای قشنگی می‌کنند و مربیان پایه را استخدام می‌کنند و تیم‌های پایه‌شان را ارتقاء می‌دهند. انتظار داریم ۲ تیم لیگ برتری خوزستان نیز در شهرهای استان خوزستان پایگاه بزنند تا به بسکتبال خوزستان کمک شود. همیشه از باشگاه‌های خوزستانی خواسته‌ام که از خود یک اثر به جای بگذارند. ما الان برای بسکتبال، زیرساخت و یک آکادمی برای تمرین نداریم، در حالی که در بخش قهرمانی خوب رشد کرده‌ایم اما از نظر زیرساختی در سطح پایین هستیم.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون بسکتبال گفت: تلاش کرده‌ایم فدراسیون را ارتقاء دهیم و زیرساخت ایجاد کنیم و اگر زمینی که در اختیار گرفته‌ایم، ساخته شود، حداقل یک زمین تمرینی پس از چندین دهه برای بسکتبال خواهیم داشت تا بتوانیم اثری از خود باقی بگذاریم. بر این اساس نیز از رئیس جدید بسکتبال خوزستان می‌خواهم به گونه‌ای عمل کند که از داشته‌ها به خوبی بهره‌مند شود و ارتباط با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح که برای توسعه بسکتبال خوزستان اهمیت دارند، مدنظر قرار گرفته شود.

وی افزود: توسعه هر سازمان ورزشی این گونه است که باید نیروی انسانی درست انتخاب کنیم و همه باید کمک کنند و باید سلیقه‌های متفاوت را کنار بگذاریم. همه باید به رئیس جدید خوزستان که در واقع کمک به بسکتبال خوزستان است، کمک کنیم. استان خوزستان جزو قطب‌های اصلی بسکتبال کشور است و تا آنجا که توانسته‌ام از این استان حمایت کرده‌ام و این حمایت ادامه خواهد داشت. البته باید همه دست به دست هم دهیم.

طباطبایی با بیان این که خوزستان توانایی برگزاری همایش ملی بسکتبال را دارد، گفت: آمادگی انجام همایش در خوزستان را داریم. همچنین باید روی آشتی خانواده بسکتبال خوزستان اتفاق نظر داشته باشیم، انتقاد را بپذیریم و همه کمک کنیم. آن‌هایی که می‌خواهند فقط بهانه‌جویی کنند جایی در بسکتبال ندارند و باید آن‌ها را حذف کنند زیرا این افراد به بسکتبال کمک نمی‌کنند. خودکفایی هیات‌ها برای ما خیلی مهم است و هیات خوزستان باید خودکفا شود و باید از توانایی تمامی اعضای مجمع استفاده شود تا بخش خصوصی حمایت و بهترین مسیر برای رشد در مسیر قهرمانی فراهم شود.

وی درباره استقبال کم تماشاگران از بازی های لیگ برتر بسکتبال نیز عنوان کرد: برای بخش ملی خیلی خوب می‌توانیم تماشاگر جذب کنیم ولی به طور مثال وقتی مهرام در تهران بازی دارد، مشکل تماشاگر داشتیم زیرا آسیب‌شناسی نکردیم که چرا تماشاگرها به سالن بسکتبال نمی‌آیند. به نظرم این باشگاه‌ها هستند که باید در زمینه جذب تماشاگر وارد کار شوند و استان خوزستان باید بتواند برای تیم‌های لیگ برتری تماشاگر داشته باشد.

رییس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: معتقدم استان خوزستان با جمعیتی که دارد باید یک تیم لیگ برتری در اهواز داشته باشد و این توانایی وجود دارد تا بتواند بسکتبال را بیشتر در سطح استان توسعه دهد. ضمن اینکه باید شهرستان‌ها را مطابق با ساختار و زیرساخت‌های‌شان توسعه دهیم. باید از تمامی فرصت‌ها برای رشد و توسعه بسکتبال استفاده کنیم. بسکتبال ما در دنیا تقریبا خود را نشان داده است. با کسب سهمیه المپیک، علاقه‌مندی مردم نیز به این رشته بیشتر شد، پس راه یابی به المپیک یک فرصت بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید