امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

راه‌اندازی باشگاه غواصی و رشته نجات‌غریق دریایی برای اولین بار در خوزستان

رییس هیات نجات غریق خوزستان از راه‌اندازی باشگاه غواصی و رشته نجات‌غریق دریایی در استان برای اولین بار خبر داد.

محسن ابدالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: باتوجه به وجود ظرفیت‌های مناسب و منابع آبی فراوان در استان در نظر داریم باشگاه غواصی استان را نیز راه‌اندازی کنیم. فدراسیون از بهمن‌ماه سال گذشته آیین نامه این مهم را تعیین کرد اما به دلیل شیوع کرونا، وقفه‌ای در کار ایجاد شد ولی امسال در خوزستان این باشگاه تاسیس خواهد شد تا برای برگزاری کلاس‌های غواصی مجبور نباشیم به استان‌های دیگر برویم.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی باشگاه‌های غواصی چند شهرستان را مدنظر داریم، اما باید کمیته غواصی فدراسیون از این مناطق بازدید داشته باشد تا در صورت تایید، مجوز تاسیس باشگاه‌ غواصی به هیات استان داده شود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان همچنین گفت: راه‌اندازی رشته نجات‌غریق دریایی در استان، در سال جاری جزو اولویت‌های هیات به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ برگزاری مسابقات نجات غریق، استعدادیابی و ساماندهی سواحل نیز از دیگر برنامه‌های هیات استان در سال جاری است. همچنین یکی از برنامه‌های مدنظر ما برای توسعه بخش غواصی، تعامل با نیروهای نظامی است و قصد داریم با انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی دریایی مستقر در خرمشهر و ماهشهر در جهت رشد و گسترش این رشته گام برداریم و زمینه را برای حضور علاقه‌مندان در رشته غواصی فراهم کنیم.

ابدالی عنوان کرد: با توجه به تعطیلی استخرها به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از مردم به شنا در رودخانه‌ها روی آورده‌اند و به همین دلیل نیز شاهد افزایش آمار مرگ و میر در استان نسبت به سال گذشته هستیم. از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز می‌خواهیم که این مساله را به جدیت پیگیری کند و با تجهیز ایستگاه‌های نجات و غریق در کنار سواحل به کاهش این آمار کمک کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ ناجی غریق سازمان یافته در استان فعالیت می‌کنند، گفت: البته آمار غیرسازمانی به یک هزار نفر می رسد که قصد داریم در سال جاری این تعداد را ساماندهی کنیم.

رییس هیات نجات غریق خوزستان با اشاره به مشکلات منجیان غریق و مربیان از نظر بیمه‌ کاری، گفت:‌ متاسفانه در سیستم مدیریت قبلی، الزامی بودن پرداخت حق بیمه منجیان غریق و مربیان لحاظ نشده است، در حالی که اگر این افراد بیمه بودند، می‌توانستند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید