وقتی همیشه قراردادها به نفع طرف مقابل است؛

جزییات الحاقیه جدید پرسپولیس و کارگزار/ خبری از تعهد پرداخت نیست!

جزئیات الحاقیه جدید پرسپولیس و کارگزار/ خبری از تعهد پرداخت نیست!

با وجود امضای الحاقیه میان پرسپولیس و کارگزارش، اما بر اساس مفاد الحاقیه مذکور هم‌چنان هیچ تضمین قطعی برای تحقق درآمد ١١٠ میلیاردی اعلام شده، وجود ندارد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایسنا، پس از کش و قوس‌های فراوان و با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس رسما خواستار فسخ قراردادش با کارگزار شده بود، در نهایت طرفین توافق کردند تا با امضای الحاقیه‌ای، به همکاری ادامه دهند. 

بررسی مشکلات پرسپولیس و کارگزارش نشان می‌دهد نبود کف درآمدی در قرارداد اصلی عامل اصلی اختلاف طرفین بوده است. در دوره محمد حسن انصاری‌فرد این قرارداد با وعده تحقق درآمد ١۵٠میلیاردی، بدون ذکر کف درآمد و تضمین برای اجرای آن، به امضا رسید. ماه‌ها بعد اعضای هیأت‌مدیره و سرپرست جدید به این نتیجه رسیدند که نبود بند حداقل درآمدی، مشکلات زیادی را برای‌شان به وجود آورده است. به همین خاطر پس از مذاکرات فراوان و همین‌طور ارسال نامه‌ فسخ، مدیران پرسپولیس‌ توانستند طرف مقابل را متقاعد کنند تا ایرادات مدنظرشان در یک الحاقیه، به قرارداد اضافه شود.

در همین حال، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری، رسول‌پناه صراحتا از کف درآمدی ١١٠میلیاردی برای یک سال سخت گفت. یعنی بر اساس اظهارات سرپرست باشگاه پرسپولیس، شرکت کارگزار باید در یک سال حداقل ١١٠میلیارد تومان به پرسپولیس پرداخت کند و اگر درآمد بازهم بیشتر از این بود، درصد دیگری هم به پرسپولیس داده شود.

اگر به استناد صحبت‌های رسول‌پناه چنین بندی در الحاقیه گنجانده شده باشد، باید امیدوار بود که پرسپولیسی‌ها به یک درآمد پایدار دست خواهند یافت اما نکته حائز اهمیت این است که آیا برای اجرای این بند، شرکت داده آتیه پرداز ضمانت‌های لازم را ارائه کرده است؟

‌بررسی‌ها نشان می‌دهد در الحاقیه به امضا رسیده، تعهدی از سوی کارگزار برای پرداخت ١١٠ میلیارد تومان وجود ندارد که بر اساس آن ضمانت‌های لازم ارائه شود. در واقع در این الحاقیه جدولی طراحی شده که در آن، کارگزار پیش‌بینی درآمدی کرده که در نهایت به درآمد سالی ١١٠ میلیارد تومان می‌رسد. البته تحقق این وعده ١١٠ میلیاردی به همکاری کامل باشگاه هم نیاز دارد و هرجایی پرسپولیس‌ شروط لحاظ شده را اجرا نکند، کارگزار پولی پرداخت نخواهد کرد.

به عبارت دیگر کماکان ایراد «کف درآمدی» در الحاقیه برطرف نشده و کارگزار هم ضمانتی برای پرداخت ١١٠میلیارد عنوان شده ارائه نکرده است. با این حال کارگزار قول داده ۳۰ میلیارد تومان تا پایان خرداد به پرسپولیس بدهد که این مبلغ هم از درآمد فصل آینده پرسپولیس‌ کسر خواهد شد. یعنی با احتساب این ٣٠ میلیارد و ١۵میلیارد و ۵٠٠ میلیونی که پیش از این پرسپولیس دریافت کرده، اگر وعده ١١٠ میلیاردی فصل بعد تحقق یابد، پرسپولیس باید با ۶۴ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان فصل آینده را سپری کند.

نکته حائز اهمیت دیگر در الحاقیه جدید پرسپولیس و کارگزارش این است که این الحاقیه را مهرداد هاشمی به عنوان عضو هیات مدیره امضا نکرده است. البته با توجه به امضای علی رغبتی و مهدی رسول‌پناه، از نظر قانونی مشکلی در اجرای آن وجود ندارد اما وقتی یکی از اعضای هیأت‌مدیره چنین الحاقیه‌ای را امضا نمی‌کند، نشان می‌دهد هر سه عضو هیات مدیره پرسپولیس بر سر اجرای یک تعهد، توافق نداشته‌اند.

با این حال باید منتظر بود و دید آیا در نهایت پرسپولیس می‌تواند با اتکا به این قرارداد، مشکلات مالی خود را برطرف کند یا اتفاقات دیگری برای این باشگاه رقم خواهد خورد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید