از سوی هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان؛

پویش ورزش در خانه برای مقابله با کرونا برگزار شد

برگزاری پویش ورزش در خانه برای مقابله با کرونا توسط هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان

 رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان گفت: نقش ورزش در خانه بهترین راهکار برای افزایش سطح ایمنی بدن و مبارزه با کرونا است لذا در این باره پویش‌های مردمی ورزش در خانه را راه اندازی کردیم.

به گزارش حبیب خبر، "نیما حاجی پور" یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ورزش می تواند به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک کند اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های حضور در بیرون از منزل و تجمعات، باید فعالیت ورزشی در خانه مدنظر قرار گیرد تا سیستم ایمنی افرادی که احتمال درگیری با این ویروس را دارند افزایش یاید.

وی بیان کرد: فعالیت ورزشی مناسب می تواند در کنترل استرس، افزایش اعتماد به نفس، ارتقا سوخت و ساز بدن و در نهایت تقویت ایمنی نقش موثری داشته باشد البته باید توجه داشت که منظور از ورزش، فعالیت بدنی آرام و متوسط است.

رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه با کمک ورزش می توانیم کرونا را شکست دهیم گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان اقدامات مختلفی همچون برگزاری پویش های سراسری دارت و پارکور در خانه، مسابقات آنلاین "رزم آوران" و "وای کرو موی تای" ،آموزش آنلاین رشته اسپوکس را داشتیم همچنین ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی شهرهای مختلف استان و مشارکت در پویش کمک مومنانه و توزیع بسته‌های غذایی در ماه مبارک رمضان از دیگر فعالیت های هیات در ایام کرونایی است.

وی مهمترین مشکل این هیات را کمبود فضاهای ورزشی و تجهیزات مناسب برای ورزشکاران دانست و گفت: با توجه به تعداد رشته های ورزشی تحت پوشش این هیات و به منظور تقویت و توسعه آنها، نیاز به در اختیار گذاشتن یک سالن ورزشی اختصاصی به هیات استان وجود دارد همچنین انتظار داریم با وجود ۲۱ انجمن تحت پوشش و بیش از ۶۰ رشته ورزشی فعال، منابع مالی متناسب با این حجم از رشته‌های ورزشی به هیات استان تخصیص داده شود.

حاجی پور برگزاری دوره‌های متعدد آموزش مربیگری تئوری و عملی و داوری، کارگاه ها و سمینارهای آموزشی را از برنامههای هیات در سال جاری عنوان کرد و گفت: برگزاری برنامه های متنوع ورزشی برای عموم مردم با محوریت همگانی نمودن آنها، میزبانی از مسابقات مختلف قهرمانی کشور، لیگ ها و اردوهای انتخابی تیم ملی، استمرار و تقویت روند مدال آوری ورزشکاران در مسابقات مختلف بین المللی، آسیایی و جهانی، اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات مختلف کشوری و استعدایابی در مدارس را از دیگر برنامه های هیات در سال جاری است.

وی به کسب ۷۳ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران استان در رویدادهای داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۹ مدال مربئوط به مسابقات کشوری و چهار مدال مختص مسابقات آسیایی و جهانی است.

رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه بیش از یکصد باشگاه ورزشی و سه هزار ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش این هیات فعالیت می‌کنند افزود: سال گذشته هشت ورزشکار خوزستانی در قالب تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شدند که برای کشورمان افتخارآفرینی کردند. همچنین ۳۵ تیم از خوزستان به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی اعزام شدند که عملکرد قابل قبولی داشتند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید