امروز:
چهارشنبه - 12 ارديبهشت - 1403
ساعت :

در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا چه گذشت؟

نمایندگان کشورمان در روز نخست پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ قرقیزستان، در ۵ وزن نخست روی تشک رفتند که ۳ نفر فینالیست شد و ۲ نماینده دیگر به دیدار رده بندی راه یافت.

* ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری

به گزارش حبیب خبر، ابراهیم خواری جوان که نخستین تجربه آسیایی خود را در رده بزرگسالان تجربه می کرد بعد شکست نزدیک مقابل نماینده هندوستان به شانس مجدد رفت تا حداقل شانس کسب مدال برنز را داشته باشد.

 سال هاست بعد از رفتن حسن رحیمی اعجوبه سبک وزن کشورمان از دنیای قهرمانی نبود یک کشتی گیر شش دانگ در این وزن حس می شود. حالا باید ببینم مربیان تیم برای کسب سهمیه المپیک در این وزن چه چاره ای می اندیشند.

* ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد

رحمان عموزاد که سودای قهرمانی المپیک را در سر دارد این روزها سخت در کنار مهدی تقوی قهرمان سابق کشتی آزاد زیر گیرهای خوبی در کنار زیر کتف زدن انجام می دهد و شاید با کمی تغییر سبک رقیبان را در المپیک شگفت زده کند. رحمان در این وزن امروز نمایندگان قرقیزستان کره جنوبی و ازبک را شکست داد و به فینال صعود کرد.

* ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی

امیر محمد امروز خوش درخشید و با شکست نمایندگان قرقیزستان و تاجیکستان به دیدار فینال راه یافت.

با توجه به اینکه این وزن غیر المپیکی است، شاید امیر محمد سودای حضور در وزن ۷۴کیلو داشته باشد تا بتواند در المپیک کشتی بگیرد. اگرچه با توجه چرخه المپیکی در اردوها کمی این کار سخت به نظر می رسد...

* ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی

محمد نخودی بعد از ناکامی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ این بار حریفان خود از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.

نخودی در این وزن نمایندگان بحرین و تاجیک را شکست داد و به فینال رفت. وزن ۷۹ کیلوگرم هم غیر المپیکی است و باید دید آیا بعد از المپیک محمد نخودی به وزن بالاتر می آید و شانس خود را برای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس امتحان می کند یا تصمیم می‌گیرد همانند تمام این سال ها در ۷۹ بماند که با توجه به فیزیک محمد بعید به نظر می رسد...

* ۹۷ کیلوگرم محمد حسین محمدیان

محمدیان که پس دوری چند ساله از کشتی به دلیل محرومیت قبل از المپیک توکیو و در نخستین حضورش بعد از محرومیت ۴ ساله، اسنایدر نابغه کشتی آمریکا را ضربه کرد، همه از ظهور پدیده جدید که پدرش عسگری محمدیان نایب قهرمان المپیک هم بوده سخن می‌گفتند.

 البته کم کم از دید رفت و در تمام مسابقات جهانی و المپیک ناکام ماند؛ ولی امروز در مسابقه ای حساس- که گل کشتی ها امروز به حساب می آمد- مقابل تاج الدینوف قهرمان نوظهور داغستانی که زیر پرچم بحرین کشتی می‌گرفت بازنده شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت.

 حالا باید ببینیم کادر فنی در این که هنوز ما موفق به کسب سهمیه نشده ایم از میان گلیج، آذرپیرا، کامران قاسمپور و محمدیان- که دیگر شانس کمی دارد- چه کسی را به المپیک می‌فرستد...

خبرنگار: محسن بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید