امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای شعر (لکی واته) برگزار شد

آیین پایانی نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای شعر "لکی واته"، در تالار اداره‌ کل فرهنگ بروجرد برگزار شد.

به گزارش ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ خبرنگار حبیب خبر، در این آیین- که بدون هیچ کمک، همیاری و همکاری از سوی دستگاه‌های دولتی و با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد- "تیام گودرزی" مجری مطرح بروجردی، گرداننده‌ بخش‌های گوناگون جشنواره بود.

ابتدای برنامه "فرشاد ملک‌پور" هنرمند بروجردی سرنا نواخت؛ سپس "محمد فصیحی"، دبیر و مسوول برگزاری جشنواره گزارشی از روند برگزاری، داوری و برپایی جشنواره ارایه داد.

نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای شعر (لکی واته) برگزار شد

آنگاه دکتر "ناصر دولتشاه" به نمایندگی از ریاست اداره‌ی فرهنگ و ارشاد شهرستان، در باب بزرگان و هنرمندان بروجرد سخن گفت و در پایان از بی اعتنایی مسوولان بروجردی به حضور و حمایت از برگزاری این جشنواره گلایه کرد.

همچنین گروه رامشگری و موسیقی کاسیت به سرپرستی "بهمن هراتی" به اجرای زنده‌ی پایکوبی لری پرداختند که با تشویق بی‌ مانند باشندگان روبه رو شد.

سپس از سال‌ها خدمت ادبی و هنری استاد "عیدی عالی‌تبار" قدردانی شد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان پیشکش شد.

در ادامه‌، شاعران منتخب جشنواره چکامه خواندند. ابتدا "مرتضی قبادی‌پور" از کرمانشاه و "رضا حسنوند" (شوریده لرستانی) از الشتر به چامه خوانی پرداختند.

نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای شعر (لکی واته) برگزار شد

در میان برنامه، "جبار مرادی" ورزشکار و رییس هیأت پرورش اندام و فرهنگ دوست شهرستان بروجرد، در اقدامی غافلگیرانه، با پیشکش هدابا و مدال‌های قهرمانی خود، از "محمد فصیحی" دبیر جشنواره و استاد "عیدی عالی‌تبار" قدردانی کرد.

پس از این حرکت ناگه گیرانه، "بابک درویش‌پور" از هرسین، "حجت علیپور" از کوهدشت و "حشمت آزادبخت" کوهدشت به خواندن سروده‌های لکی خود پرداختند.

گروه موسیقی هم‌دنگ در ادامه‌ به ارایه‌ برنامه پرداخت. 

"ولی‌اله تیموری" (مبین بروجردی) چند شعر لکی خواند و سپس استاد "حسین دهقان" شاعر بروجردی که میهمان برنامه بود چکامه های خود را به گویش بروجردی خواند.

نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای شعر (لکی واته) برگزار شد

گروه تیأتر ایرانی به سرپرستی "شریعتمداری" نمایشی را اجرا کرد. سپس "علی نظری جلالوند" از کرمانشاه، "حسن اکبری‌نسب" شاعر کوهدشتی ساکن بروجرد، "احمد کنجوری" از نورآباد، "مرتضی خدایگان" شاعر کوهدشتی ساکن کرج، "مریم کولیوند" از دره‌شهر و "بهناز ابوالوفایی" (همسر مرتضی خدایگان) از کرج به ترتیب شعرخوانی کردند.

در ادامه "دینا راهپیما" دختر نوجوان سیزده ساله که در مسابقات شاهنامه‌خوانی به مقام دومی کشوری دست یافته بود، به نقالی پرداخت.

پیش از پیشکش پاداش برگزیدگان، از کتاب "کوچیل" مجموعه اشعار لکی شاعران ایران، که "محمد فصیحی" جمع‌آوری کرده بود، رونمایی شد و در پایان از شاعران برگزیده و شماری دیگر از هنرمندان فعال در برگزاری جشنواره، با اهدای جایزه ها و بسته‌های فرهنگی و لوح تقدیر قدردانی شد.

گزارش از: زانا کوردستانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید