امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 (خشم زن سرخپوست)؛ بکر و بی همتا

 نویسنده کتاب «خشم زن سرخپوست» گفت: کتاب خشم زن سرخپوست نثر و زبانی ساده دارد و به همین علت مخاطب بیشتر با آن انس و الفت گرفته و جذب کتاب می‌شود.

 به گزارش حبیب خبر به نقل از خبرنگار(ایبنا) در اهواز، "بهروز ناصری" شامگاه یکشنبه در آیین رونمایی از کتاب خشم زن سرخپوست در کتابخانه مرکزی اهواز، عنوان کرد: نثر و زبان سلیس و روان داستان‌ها موجب افزایش جذابیت کتاب شده است که مخاطب را به خواندن و فهمیدن آسان دعوت می‌کند.

 

 وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر کتاب خشم زن سرخپوست بیان کرد: از امتیازات دیگر این نقش زن به عنوان مادر و دختر دارای حرمت خاصی است و در داستان‌های این کتاب چون «پیش از سبز پیش از آبی» و «یک جعبه شکلات شیرین» نقش مادر برجسته و زیبا منعکس شده است که لطافت خاصی به داستان بخشیده است.

 نویسنده دیگر خوزستانی درباره کتاب خشم زن سرخپوست مرجان ظریفی عنوان کرد: سادگی روایت و زبان یک عنصر اساسی است که در همه مجموعه داستان‌ها تکرار شده و به علت قابل فهم و آسان بودن مطالب، داستان‌ها در ذهن مخاطب بیشتر ماندگارتر خواهند ماند.

 "آزاده بهروزی" با اشاره به اینکه مخاطب می‌تواند با این داستان ها انس و الفت بیشتری بگیرد، اظهار کرد: با وجود اینکه خستگی و مشکلات در زندگی، آدم‌ها را خسته کرده است، اما در داستان‌ها نویسنده به خوبی توانسته این موارد را بیان کند. مانند داستان «این یک صدای ضبط شده است» که حکایت از مرد آلزایمری دارد و داستان زیبا و با آرامش وحوصله خاصی به تصویر کشیده شده است.

وی با توضیح عکس روی جلد افزود: با دیدن تصویر روی جلد مخاطب تصور می‌کند که روایان این داستان همگی زن هستند درحالی که سه راوی موجود در این مجموعه مرد هستند.

وی با تأکید براینکه ظریفی با توانمندی توانسته مقام و جایگاه زن را در داستان‌ها به زیبایی به مخاطب انتقال دهد، افزود: روایت داستان‌ها قابل درک و ارزشمند و موقعیت‌هایی که نویسنده در داستان‌ها خلق کرده بکر و بی همتا هستند.

 (خشم زن سرخپوست)؛ بکر و بی همتا

 "مرجان ظریفی" نویسنده کتاب خشم زن سرخپوست در پاسخ به این پرسش که «چرا شخصیت زن سرخپوست در داستان دوگانه است؟»، اظهار کرد: یک زن روستایی و یک زن مدرن در داستان در مقابل هم قرار دارند که زن سرخپوست یک زن آبادانی است که در همه کارهای دستی مهارت خاصی دارد.

او ادامه داد: زمانی شبکه صدا و سیمای خوزستان فیلم آمریکایی سرخپوست را پخش می‌کرد و افرادی که شبکه خوزستان را داشتند آن فیلم را مشاهده کردند و به همین دلیل شخصیت داستانی در این کتاب، آن فیلم را دیده است واین نشان دهنده دوشخصیتی بودن، شخصیت داستان نیست.

نویسنده کتاب «چتری برای هانیه» بیان کرد: کتاب خشم زن سرخپوست نثر و زبانی ساده دارد و به همین علت مخاطب بیشتر با آن انس و الفت گرفته و جذب کتاب می‌شود.

وی یادآور شد: کار کردن درحوزه بزرگسال آسان است اما در حوزه کودک و نوجوان کار سخت و دشواری است و نیاز ظرافت خاصی دارد.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید