امروز:
سه شنبه - 1 خرداد - 1403
ساعت :

جشن فوتبالی به یاد حماسه مقاومت مردم حمیدیه 

حبیب خبر- سيد مهدي ابوس:

غروب ۹ مهر سال ۱۳۵۹برای مردم حمیدیه هرگز از یاد رفتنی نیست. دقیقا ده روز از شروع جنگ ناخواسته می گذشت، دشمن هشتاد کیلومتر پیش آمد و تا رسیدن به اهواز فقط ۲۶ کیلومتر باقی مانده بود.

بعثی های عراقی از کوت سید نعیم هم با هدف تصرف کامل شهر حمیدیه در حال حرکت بودند اما شیر مردان بیشه دشت حمیدیه کوچک قید کشاورزی را زدند و دفاعی جانانه کردند و به وسعت وطن با رها کردن آب در زمین‌های کشاورزی باتلاقی عمیق برای تانک های به گل نشسته رقم زدند و در حقیقت حماسه مقاومت حمیدیه سدی محکم برای نجات  اهواز از تصرف توسط دشمن شد.

 اگر نگاهی به تصاویر باقی مانده از آن حماسه و مقاومت شود گویی همه آن هایی که در آن تصویر دیده می شوند زنده و انصافا هم بل احیاه عند ربهم یرزقون هستند.

جشن فوتبالی به یاد حماسه مقاومت مردم حمیدیه

 روز گذشته پس از سال ها آن حماسه و مقاومت را در چهره کسانی دیدیم که یادگاران نهم مهر ۵۹ بودند. جوانان دیروزی که آن روز برمبنای اعتقاد و دلی بدون تجهيزات نظامی برای دفاع از سرزمین اجدادشان مقابل دشمن ايستادگي کردند و جان دادند ولی وطن را حفظ کردند تا امروز درکنار نسل جدید در فضای مستطیل سبز فوتبال آن حماسه و مقاومت را یادآوری کنند و گرامی بدارند.

جشن فوتبالی به یاد حماسه مقاومت مردم حمیدیه

 بانی اصلی این حضور ورزشی و ارزشی، هیات فوتبال شهرستان حمیدیه، علی جرفی سرپرست  هیات فوتبال و دیگر همکارانش بودند.

جشن فوتبالی به یاد حماسه مقاومت مردم حمیدیه

 دعوت از تیم فولاد نوین خوزستان، خانواده‌های معظم شهدا، همچنین استقبال کم نظیر پیشکسوتان فوتبال، مدیران ورزشی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی شهرستان حمیدیه و حضور اعضای هیأت رئیسه هیات فوتبال خوزستان که از اهواز آمده بودند همراه با برگزاری یک بازی دوستانه توسط دو تیم فولاد نوین خوزستان و تیم توحید حمیدیه، به قضاوت علی بوالحسنی قاسم عبادی و مهدی بیت سیاح و نظارت جعفر مهاوی رییس کمیته داوران حمیدیه و تقدیر از پیشکسوتان فوتبال و خانواده‌های شهدای حمیدیه، سخنرانی و یاد آوری حماسه مقاومت‌ مردم شهرستان حمیدیه در روز ۹ مهر سال ۱۳۵۹توسط جانشين سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان حمیدیه، پخش سرودهای حماسی و پذیرای بسیار خوب ميزبان مراسم از میهمانان، یک عصرانه فوتبالی زیبایی را به یاد حماسه بزرگ مقاومت مردم حمیدیه در ۹مهر سال ۱۳۵۹ رقم زد.

جشن فوتبالی به یاد حماسه مقاومت مردم حمیدیه

آفرین به این تلاش و مرام ارزشي ورزشی که بانیان آن، در واقع حماسه ای برای تکریم و تجلیل از حماسه‌سازان مقاومت مردم حمیدیه به وجود آوردند.

گفتنی است: نتیجه ديدار دوستانه دوتیم فولاد نوین خوزستان و تیم توحید حمیدیه پنج بر صفر به سود تیم میهمان پایان یافت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید