امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

منطقه سرسرباز دزفول نه گاز دارد نه آسفالت!

شرایط نابه سامان، خیابان‌های گل آلود و نبود گاز در منطقه سرسرباز شهر سیاه منصور از شهرهای اقماری دزفول نیازمند رسیدگی است.

به گزارش حبیب خبر از ایرنا, منطقه سرسرباز سیاه منصور دزفول با وجود اینکه تنها پنج کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارد همچنان به دلیل از مناطق محروم این شهرستان به شمار می‌رود.

نبود آسفالت در این منطقه به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های شهری در روزهای بارانی بیشتر نمایان می‌شود و ۸۰۰ خانوار با جمعیتی افزون بر سه هزار نفر را دچار مشکل می‌کند.

این منطقه که با ۵۴ هکتار وسعت از سال ۹۶ به شهر سیاه منصور دزفول الحاق شده از آسفالت و خدمات گاز بی‌بهره است؛ نبود آسفالت باعث شده اهالی هنگام تردد به ویژه در روزهای بارانی با مشکلات جدی مواجه شوند.

اهالی سرسرباز پیش از این از نبود آب و برق هم بی‌بهره بودند که با انتشار گزارش ایرنا و پیگیری مسوولان مربوطه، مشکل آب و برق اهال رفع شد اما رسیدگی به دیگر مشکلات اهالی این منطقه محروم نیازمند عزم جدی است.

علی آقاوندی یکی از اهالی منطقه سرسرباز دزفول ضمن گلایه مندی از نبود آسفالت در این منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: خیابان‌های منطقه هنگام بارندگی مملو از گل و لای می‌شود و کودکان برای رفتن به مدرسه تا زانو به گل می‌روند.

وی برقرار نشدن گاز شهری به رغم ایجاد زیرساخت‌ها را یادآور شد و افزود: با وجود اینکه بیشتر اقدامات برای اشتراک گاز انجام شده ولی اداره گاز برای نصب علمک اقدام نمی‌کند.

این ساکن منطقه سرسرباز به پیگیری‌های اهالی برای رفع مشکل گاز اشاره و بیان کرد: اهالی منطقه به علت کوتاهی در تکمیل طرح گازرسانی علاوه بر مشقت‌های تهیه سیلندر گاز در خیابان‌های بدون آسفالت به سر می‌برند.

یکی از اعضای شورای شهر سیاه منصور درخصوص مشکل آسفالت منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: قرارداد آسفالت با پیمانکار بسته شده ولی به علت بدقولی شرکت گاز اجرای علمک ناتمام مانده است.

فرهاد منصوری افزود: اکنون قرارداد با پیمانکار برای اجرای آسفالت تمام شده ولی هنوز تعهد اداره گاز برای نصب علمک اجرا نشده است؛ برای قراداد جدید نیز باید هزینه بیشتری به نرخ روز محاسبه شود.

طبق گفته مسوولان, طول شبکه گاز منطقه سرسرباز پنج هزار و ۴۰۰ متر است و قرار بوده تا پایان سال ۹۹ عملیات اجرایی گازرسانی به این منطقه انجام شود ولی با گذشت ۲ سال دیگر هنوز گاز به منطقه نرسیده است.

معاون عمرانی فرماندار ویژه دزفول درباره مشکل آسفالت منطقه سرسرباز اظهار کرد: اعتبار بهسازی منطقه سرسرباز اخذ شده ولی باتوجه به اینکه بهسازی برای جلوگیری از هزینه‌های دوباره پس از اجرای گازکشی انجام می‌شود منتظر تکمیل طرح گازرسانی به این منطقه هستیم.

امیر احسانیان افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشکل آب اهالی برطرف شد و تدابیری اندیشده شده تا افراد نیازمند نیز کنتور آب بگیرند.

وی درباره مشکل گاز این منطقه نیز گفت: تامین علمک گاز در استان خوزستان شرایط خاصی دارد که پیگیر موضوع هستیم تا شرایط برای اجرای علمک گاز تسهیل و اهالی از خدمات گاز نیز بهره مند شوند.

اهالی منطقه سرسرباز از ۲۰ سال قبل به صورت غیرمجاز در این منطقه ساکن شده و اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند ولی با توجه به الحاق این منطقه به شهر سیاه منصور و ساکن بودن ۸۰۰ خانوار در این منطقه لازم است اقدامات لازم برای بهره مندی این اهالی از امکانات شهری فراهم شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید