امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

به واسطه علاقه وافرم به گل و گیاه، راهی نمایشگاه بین المللی اهواز شدم تا حال و هوای طبیعت را در دل سوله هایی در کنج کیانپارس تجربه کنم.

حضور چشمگیر خانواده های اهوازی، شور و شوق فراوانی به فضای نمایشگاه داده بود و به شدت می شد علاقه خوزستانی ها را به هدیه های قشنگ پروردگار احساس کرد.

بعد از بازدید راهی دفتر مدیرعامل شدم تا مراتب تقدیرم را از وی بابت برپایی چنین نمایشگاهی ابراز کنم.

مهندس "رحیم جلیلی"، مثل همیشه خوشرو، شیک پوش و پر انرژی بود و خوش حال بابت اینکه چند نمایشگاه اخیر با استقبال هم استانی های مان روبه رو شده اند.

او به تقویم متنوع، ظرفیت آفرین و راهبردی نمایشگاه تا پایان سال هم اشاره کرد و گفت: با توجه به استعدادهای موجود در خوزستان و همچنین خواسته مردم و بسترهای نهفته و قابل رشد در استان، اقدام به برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه در حوزه های مختلف کردیم تا با ارایه خدمات به بازدید کنندگان، بتوانیم پیوند عمیقی میان ظرفیت های خوزستان با دیگر نقاط کشور برقرار کنیم؛ ضمن اینکه با برپایی هر دوره از نمایشگاه، برای صدها نفر از شهروندان اهوازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تولید درآمد و ایجاد شغل فراهم می شود.

از مدیرعامل به واسطه مشغله زیاد او و حضور چند ارباب رجوع، فاصله گرفتم و بلافاصله به یکی از همکاران رسانه ای برخورد کردم که برای تهیه گزارش و البته جذب آگهی نمایشگاهی مراجعه کرده بود.

این فعال رسانه ای ، نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز را یک ظرفیت بزرگ چندجانبه برای معرفی استعدادهای استان دانست و یادآور شد: نمایشگاه اهواز یک بستر فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی کم نظیر است که باید بیش از این مورد توجه مسوولان استان قرار گیرد چرا که یکی از محدود فرصت های موجود استان برای ارتباط با همه ظرفیت های کشور و حتا عرصه بین الملل است.

او به همکاری همه جانبه متولیان نمایشگاه بین المللی با رسانه ها نیز اشاره کرد و گفت: یکی از حسن های فرهنگی نمایشگاه بین المللی خوزستان، کمک عادلانه به نشریه هایی است که این روزها کم تر مورد توجه دیگر دستگاه ها قرار دارند.

به واسطه پرداختن همه جانبه تر به ظرفیت نمایشگاه خوزستان راهی یکی از غرفه ها شدم تا نظر یکی از متولیان نمایشگاه را هم جویا شوم. غرفه داری که بابت استقبال شهروندان از نمایشگاه، هم راضی به نظر می رسید و هم بابت برخی مشکل ها، گلایه مند بود.

احمدی، مهم ترین چالش برپایی نمایشگاه در اهواز را بی نظمی حاکی از تردد شهروندان در اهواز به ویژه ورودی های نمایشگاه دانست و متذکر شد: کلان شهر اهواز به نسبت دیگر شهرهای بزرگ کشور، معضل ترافیک ندارد اما بی نظمی و برخی گره های ترافیکی ناشی از توسعه نیافتن خیابان ها سبب می شود که همیشه در تعدادی میدان ها و نقاط شهر شاهد بی نظمی و مشکل تردد باشیم که میدان منتهی به نمایشگاه هم یکی از همین نقاط است.

او به ارایه راهکار هم پرداخت و گفت: مردم اهواز عادت دارند در وقت عصر از منازل خارج شوند و معمولا در همین ساعت ها نیز اوج فعالیت نمایشگاه هاست. انتظار می رود راهنمایی و رانندگی اهواز، تدابیری اتخاذ کند و راه های جایگزینی را در نظر بگیرد که مردم و غرفه داران بتوانند به راحتی از خدمات نمایشگاه بهره مند شوند.

برای احمدی آرزوی موفقیت می کنم و سری به میدان ورودی نمایشگاه می زنم؛ جایی که خیلی ها بابت شلوغی و گره ترافیکی در این نقطه از شهر شاکی اند.

میدانی که وسعت و پهنای آن بی هیچ محتوا و نمادی، بیشتر از آن که باعث زیبایی شهر باشد سبب ترافیک در این نقطه پرتردد شده است.

به نظر می آید اگر تنها چند متر از این مساحت بلااستفاده میدان را کاهش دهند، وسعت زیادی به محل تردد وسایل نقلیه افزوده می شود ضمن اینکه نیاز است در زمان برپایی نمایشگاه های مختلف، تدابیری از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گیرد که همه شهروندان بتوانند از ظرفیت نمایشگاه های دایر شده بهره ببرند و رونق دوچندانی به فضای کسب و کار در استان بدهند.

نمایشگاه بین المللی اهواز با وجود همه چالش ها، یک بستر مهم برای ظهور و بروز ظرفیت های استان و یک اتفاق همیشه مبارک برای پیوند همه جانبه در حوزه های مختلف با دیگر استعدادهای کشور است .

نمایشگاهی که می توان برای همه برنامه و فعالیت هایش، پیوست فرهنگی ، هنری و گردشگری نیز تعریف و اجرا کرد تا بتوان غیر از این همه اخبار ناخوشایند از خوزستان، به معرفی توانایی های نهفته در این جغرافیا نیز مبادرت ورزید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید