امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تجلیل از قهرمانان آسیایی و جهانی خوزستان/ نگاه خاص در تجلیل از ورزشکاران زن

اهواز/حبیب خبر- سیدمهدی ابوس: آیین قدردانی از قهرمانان مدال آور ورزش خوزستان در سالن همایش‌های گیت بوستان اهواز با حضور جمعی از مسوولان و قهرمانان مدال آور بيست رشته ورزشی استان برگزار شد.

*اشتغال قهرمانان را باید جدی گرفت

به گزارش خبرنگار ما، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در این آیین سخنان اش را با احترام به ساحت شهدای ۵۶۵ شهيد ورزشکار خوزستان و تبریک ایام مبارک تولد حضرت زینب را تبریک آغاز کرد و از اداره کل ورزش وجوانان خوزستان و دکتر بنی تمیم مدیرکل ارزشی ورزش و حضور فعال سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان در عرصه ورزش برای برگزاری این آیین‌ قدردانی کرد.

سردار حسن شاهوار پور گفت: ما طالبین ورزش داریم و باید زیر ساخت آن مهیا شود. ورزش در میان نیروی مسلح بسیار مورد توجه است چون ورزش زیر ساخت سلامت است.

* قهرمان ما باید پهلوان هم باشد

او افزود: مایه افتخار است که موفقیت های ورزشی باعث معرفی منش و مرام و معرفت ارزشی ایران می شوند. قهرمان ما باید پهلوان هم باشد. یعنی جامعه از نسیم قهرمان دیروز و پهلوان امروز باید الگو ساز شود. یک قهرمان ورزش می‌تواند برای پيشرفت اخلاقی و مرامی جامعه تلاش کند.

فرمانده سپاه خوزستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ امروز ما الگو بودن ورزشکار بسیار مورد توجه است و این وظیفه قهرمانان ورزشی است که در این زمینه الگوی خوب باشند.

سردار شاهوار پور با اشاره به حمایت شرکت ها از ورزش خوزستان گفت: در خوزستان شرکت های صنعتی کشاورزي درآمد زا کم نیست. ما از این شرکت ها مطالبه گر هستیم. باید این شرکت ها به ورزش خدمت و مساعدت کنند البته اشتغال قهرمانان را باید جدی گرفت.

او در پایان سخنان اش گفت: ما در بخش تامین وتولید تجهیزات ورزش خیلی عقب هستیم؛ اميدواريم  تولیدکنندگان وارد این بخش شوند.

* استقبال از پیشنهاد اشتغال قهرمانان خوزستانی در شرکت ها و صنایع

در ادامه معاون استاندار خوزستان با قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که خود از جنس واقعی ورزش است خدمات و تلاش این مدیر جوان ارزشی جهادی را تاثیرگذار برشمرد و گفت: از پیشنهاد اشتغال قهرمانان مدال آور خوزستانی در شرکت ها و صنایع موجود در استان استقبال می‌کنم.

آقارضا فتوحی افزود: تمامی سازمان‌ های اجرايي استان باید در توسعه ورزش مشارکت کنند و این نیازمند مطالبه گری شما اهالی ورزش است.

او ارتقای ورزش حرفه ای را در سطح استان بسیار الزامی دانست و گفت: توجه تشکل های غیره دولتی به ورزش قهرمان پروری ضروری است.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: توسعه ورزش همگاني خوزستان را باید مورد توجه قرار دهیم. ما در فضای ورزش استان توسعه ورزش همگاني و توجه به قهرمانان را بسیار الزامی می‌دانم. بنده به عنوان یک خادم استان آمادگی هر نوع همکاری را دارم

* ۵۰ پروژه ورزشی فعال شد

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در سخنانی از قهرمانان ورزشی، مربیان و داوران جهانی و آسیایی  قدردانی کرد و گفت: هدایایی قهرمانان را  با تعیین مبلغ در اختیار هیأت هاي ورزشي مدال آور دادیم.

حمید بنی‌تمیم با اشاره به فعال شدن ۵۰ پروژه ورزشی گفت: درخواست اشتغال قهرمانان و اجرایی شدن مصوبه شورای ورزش در زمینه فعالیت های ورزشی دارم. ورزش خوزستان نیازمند توجه بیشتر همه مدیران استانی است. امیدواریم این توجه تحقق یابد.

* نیاز به همت عالی داریم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درگفت‌وگو باخبرنگاران گفت: خوش حالم امروز از۱۲۰نفر مدال آور سال ۱۴۰۰و هشت ماه  سال ۱۴۰۱ داور و مربی موفق در آسیا و جهان قدردانی شد.

بنی تمیم گفت: آیین‌نامه برای قدردانی از قهرمانان تهیه کردیم؛ برای اشتغال قهرمانان نیاز به همت عالی داریم.

گفتنی است: در این آیین از  ۶۴ ورزشکار آقا و ۱۹ ورزشکار زن که در ۲۰ رشته و در رده‌های سنی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان موفق به کسب مدال از سال ۱۴۰۰ تا آبان ماه ۱۴۱۰۱ شده بودند، تجلیل شد. همچنین در این مراسم از ۲۵ مربی که شامل ۲۲ مربی آقا و ۳ مربی زن و ۹ داور که شامل ۸ آقا و یک زن است، قدردانی شد.

خوزستان در سال ۱۴۰۰ در مسابقات جهانی موفق به کسب ۸ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز و در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز شده بود و در مسابقات آسیایی ۱۴۰۰ ورزشکاران خوزستانی به ۱۰ طلا، ۹ نقره و ۴ برنز و در سال ۱۴۰۱ به ۱۸ طلا، ۱۶ نقره و ۸ برنز دست پیدا کرده‌اند.

بر این اساس رشد مدال‌آوری خوزستان تا آبان ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مجموع مدال آوری‌های سال ۱۴۰۰، در مسابقات آسیایی ۸۲.۶۰ درصد و در مسابقات جهانی ۲۶.۳۱ درصد بوده است که به نظر می‌رسد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به خوبی جواب داده است.

همچنین نکته حائز اهمیت در این مراسم نگاه خاص اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در تجلیل از ورزشکاران زن بود؛ با تصمیم مدیرکل ورزش استان از ورزشکارانی که جواز حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را به دست آورده بودند نیز فارغ از این که مدال آوری داشته باشند، قدردانی شد.

 هیات‌های کشتی، پرورش اندام و جانبازان و معلولان بیشترین نشان ها را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید