چرا ایران، اوکراین نیست؟

 

وقتی مغول حمله کرد، همه ایران مقاومت نکرد. درکی که ما امروز از کشور پیدا کرده‌ایم در آن تاریخ هنوز به‌وجود نیامده بود. حتی در همان حالت هم دبیر هوشمند ایرانی گوشه‌ای ایستاد و درباره مغول توصیف‌نامه نوشت.

 

به گزارش حبیب خبر، روزنامه «جام جم» در ادامه نوشت: ماجرانویسی نویسنده ایرانی نشان می‌دهد که ایرانی در هر صورت علیه تجاوز است.

عطاملک جوینی بر این باور بود که با حمله مغول‌ها: «هر مزدوری، دستوری (صاحب‌دستور و فرمان) و هر مزوری، وزیری... هر مسرفی (اسرافکار)، مشرفی (ناظر بر دخل و خرج) و هر شیطانی، نایب‌دیوانی و هر خری، سر صدری و هر شاگرد پایگاهی، خداوند حرمت و جاهی و هر فراشی (خدمتکاری)، صاحب دورباشی (نگهبان شاه) و هر جافیی (ستمکاری)، کافیی (باکفایت) و هر خسی کسی و هر خسیسی رئیسی...» این خطوط به همراه صدها صفحه خواندنی دیگر را تاریخ جهانگشای جوینی آورده است.

 

مغول به تاریخ پیوست و تاریخ ایرانی در دست ماست. هر گروهی به این کشور حمله کند، بدنام می‌شود. الان مغول، تازی و تاتار بین ایرانی‌ها ناسزا به‌حساب می‌آید. هیچ‌گاه هیچ ایرانی به دیده تحسین به متجاوز نگاه نکرده است.

با حمله روسیه به اوکراین اما موضوع قدیمی داغ شده است؛ اگر کشوری به ایران حمله کند ما چکار خواهیم کرد؟ مردم بر آیین چه کسی خواهند بود؟ همت و باکری و خرازی؟ یا ایران‌اینترنشنال و من‌وتو و رجوی؟

پاسخ بدیهی به‌نظر می‌رسد. اما این نوشته می‌تواند به اهل تخاصم با ایران کمک کند تا برخی از مخالفت‌ها از داخل ایران آنها را به طمع نیندازد.

 

خفت در افغانستان

حمله به ایران در کدام شرایط امکان‌پذیر است؟ آمریکا اگر هنر داشت نیروهایش را با خفت از افغانستان بیرون نمی‌برد. آنها حتی در ظاهر می‌خواهند نشان بدهند که نمی‌خواهند در عراق بمانند. آنها می‌خواهند بگویند در مسائل منطقه دخالت نظامی نمی‌کنند. در قضایای یمن هم امارات و سعودی را می‌اندازند جلو تا خودشان را از حمله به غیرنظامی‌ها مبرا کنند.

عملا غربی‌ها تا جایی که ممکن است از قدرت عملیات نظامی خود در منطقه کاسته‌اند. بیشتر در جنگ‌های نیابتی وارد می‌شوند و ترجیح می‌دهند نیروهای نظامی‌شان را درگیر نکنند. یگان‌های هوایی و پهپادی آنها بیشتر از یگان‌های زمینی و زرهی‌شان فعال است.

 

تیراندازی سلبریتی‌ها

خانمی در اینستاگرام برهنه‌نمایی می‌کند. معتقد به هیچ نوع پوششی نیست. نه این که حجاب را قبول ندارد، کلا قائل به ستر عورت نیست. از بیخ با این داستان مشکل دارد. او با دیدن تجاوزات اخیر در منطقه نوشته است: می‌خواهم تیراندازی یاد بگیرم. می‌خواهم با کسی که به کشورم حمله می‌کند، بجنگم. آمریکا می‌خواهد به او حمله کند؟ بد نیست شانس‌اش را امتحان کند.

 

دفاع وطنی مردم جدی‌ترین خطر برای دشمن

کدام کشور مقاوم است؟ کشوری که تسلیحات دارد؟ موشک دارد؟ نه... به‌نظر ایرانی‌ها اینها اهمیت ذاتی ندارد. کشوری که خار مغیلان و درخت تبریزی و صنوبر و نارون دارد، خطرناک‌تر است... هر کدام‌شان می‌توانند سلاحی را در خودش جای دهند.

ایرانی می‌تواند پشت هر نوع بوته‌ای پنهان شود. متجاوز زیر هیچ سایه‌ای نمی‌تواند استراحت کنند؛ مخصوصا اگر درختش پرشاخ و برگ و بزرگ باشد؛ مثل درخت گردو.

هر درخت در ایران سلاحی می‌شود رو به دشمن. این طرح به‌طور پایلوت در جنوب لبنان اجرا شد. اسرائیلی‌ها می‌گفتند ما از جنوب لبنان فرار کردیم، نه به این دلیل که تسلیحات نظامی حزب‌ا... محیرالعقول بود.

بلکه به این علت که از هرطرف به سمت ما تیری شلیک می‌شد؛ در درگیری‌های بنت‌جبیل هم این گفته تکرار شد: هر درخت زیتون دارد تیری به ما شلیک می‌کند. در ایران موضوع دفاع وطنی مردم جدی‌ترین خطر برای دشمن است.

 

اشتیاق ایرانی‌ها برای دفاع از کشورشان

ایران اوکراین است؟ الان که اوضاع اوکراین بحرانی است، ایرانی‌ها دارند توی فضای مجازی می‌گویند که چطور می‌خواهند از کشورشان دفاع کنند. موضوع اصلا ایران نیست. همه دارند درباره اوکراین صحبت می‌کنند ولی ایرانی‌ها دارند در مورد خودشان صحبت می‌کنند. این اشتیاق ایرانی‌ها به دفاع از کشورشان مثال‌زدنی است.

اصل مطرح شدن این موضوع بدون این‌که خطری کشور ما را تهدید کند در نوع خود قابل بررسی است. آنقدر که ما داریم درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، کشور دیگری تا این حد خودش را درگیر این ماجرا نمی‌کند.

حتی برخی از متدینان گفته‌اند قضایای اوکراین در ماجراهای آخرالزمان تعیین‌کننده است. جنگ در عالم به‌نحوی به ما ایرانی‌ها مرتبط می‌شود. مرتبط هم نباشد، مرتبطش می‌کنیم. این روحیه هربار به حسب موضوعی در ایران از نو فوران می‌کند.

 

همه تیپ فاطمیون هستیم

آمریکا و اسرائیل و نوچه‌هایشان به کدام کشور می‌خواهند حمله کنند؟ ایرانی‌ها خودشان را توی تیپ فاطمیون (افغانستانی‌های رزمنده) جا می‌زدند تا بروند سوریه و با داعش بجنگند. آن شهدا چون چشم‌های کشیده‌ای داشتند و صورت‌شان به افغانستانی‌ها شبیه بود توی تیپ فاطمیون خودشان را جا کردند.

برخی از آنها کشف شدند و با اجبار حفاظتی‌ها به کشور بازگردانده شدند. آنها دوباره از راهی دیگر خودشان را به سوریه رساندند و شهید شدند. حمله به این روحیه، سطحی از حماقت را طلب می‌کند که هنوز توی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پیدا نشده است.

 

ایرانی‌هایی که کارمند رسانه‌های غربی هستند

عده‌ای از ایرانی‌ها کارمند رسانه‌های غربی هستند. برخی از آنها با سیستم‌های امنیتی آمریکایی و اسرائیلی همکاری می‌کنند. آنها حامی تحریم ایران هستند. آنها بارها نوشته‌اند که باید ایران را محاصره کرد. حتی گهگاه نوشته‌اند که اسرائیل می‌تواند برای دفاع از خودش به ایران حمله کند. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها باید بدانند که ایرانی‌ها برای این‌جور آدم‌ها حرف تندی می‌زنند.

ایرانی‌ها می‌گویند اینها سینه مادرشان را گاز گرفته‌اند. اینها خطرناک‌ترین دشمنان آمریکا و اسرائیل هستند و اتفاقا بهترین خادمان ایران هستند؛ چون سعی دارند اربابانشان را بیندازند توی هچل.

البته بعید است حکومت‌های متخاصم و مسلح به حرف اینها گوش کنند و با طناب اینها به چاه بروند. اینها می‌خواهند ماهی ۳۰۰۰ یورو حقوق‌شان را دریافت کنند؛ بیشتر از این نباید برایشان تره خرد کرد.

فرزند جواد طباطبایی که کارمند وزارت خارجه آمریکاست خوب جنس این مزدوران را شناخته است. او توی صحبت‌هایش گفته است: مردم ایران ممکن است سر هر چیزی تظاهرات کنند ولی ما نباید اشتباه کنیم. الان ۴۱ سال است که خانواده‌های ایرانی در غرب دارند به شوخی می‌گویند ان‌شاءا... سال بعد تهران...

 

شکدم آخرین جاسوس موساد در ایران نیست

شکدم آخرین جاسوس موساد در ایران نیست. اگر ایران توهم توطئه دارد و اگر دشمنی با ایران سراب است، چه نیازی است که موساد و سی.آی.ای و سرویس انگلیسی این همه جاسوس به سمت ایران بفرستند؟

آنها آنقدر جاسوس به ایران اعزام کرده‌اند که سرریزشان شده است این خانم خبرنگار! او در سایت‌های مهم ایران مطالب تحلیلی می‌نوشت که به نظر صاحبان آن سایت‌ها درست می‌آمد.

حالا او دست خودش را رو کرده است تا بگوید او یکی از آن هزاران جاسوسی است که دارند روی صدر تا ذیل جمهوری اسلامی کار می‌کنند. برخی از جمله‌های او معنادار است. او دارد به زبان بی‌زبانی می‌گوید: فریب ایرانی‌ها را نخورید. سکولارترین ایرانی‌ها هم ممکن است پشت سر روحانیون نماز جماعت بخوانند.

تازه این مال زمان صلح است. حتما این خانم تجربه‌هایی دارد که به فراخور روان امنیتی‌اش از ما پنهان کرده است. او می‌گوید: ایرانی‌ها به شدت وطن‌پرست هستند. آنها به سنت‌های خود دلبستگی دارند.

حتی اگر این دلبستگی به معنایی نمایشی و سطحی باشد باز هم آن را به اجرا می‌گذارند. او می‌گوید: مردم ایران تحمل حضور بیگانگان در ایران را ندارند.

او تحلیل می‌کند هر چه به ایران بیشتر فشار آورده شود مردم ایران با هم متحدتر می‌شوند. او ایران را یک تهدید واقعی برای غرب دانسته ‌است. ما هم باید حواس‌مان باشد که همین جاسوس‌ها هم برای مهم نشان دادن خودشان گاهی بیش از حد پیاز داغش را زیاد می‌کنند.

 

سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ مدرن علیه ایران

غربی‌ها سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ مدرن را به ایران تحمیل کرده‌اند. این میزان از تحریم را هر کشوری داشت با خاک یکسان می‌شد. ونزوئلا یک‌پنجم ایران تحریم شد و عملا از نظر اقتصادی از هم پاشید.

طبق گزارش رسمی موسسات آمریکایی که قبلا در همین روزنامه شرحش نوشته شد، ایران تنها کشور در جهان است که سیستم مالی‌اش به‌طور کلی و سیستماتیک تحریم است.

تحریم‌های ایران به‌قدری زیاد است که رفع تحریم از آن کار ساده‌ای نیست. آمریکایی‌ها می‌گویند برداشتن تحریم از روی ایران کار سختی است.

چون باید جوری یک تحریم را حذف کرد تا نظام تحریم‌ها آسیب نبیند و این یک کار تخصصی! است. توی این بدترین وضعیت می‌خواهند به این کشور حمله کنند؟ به یک ملت عصبانی و خشمگین از دست تحریم‌ها؟

 

استاد تبدیل‌کردن تراژدی به حماسه

دشمنان تاریخ بخوانند. اگر کسی توی عراق می‌ایستاد، می‌توانست با کلاشینکف به سمت آبادان شلیک کند. ارتش عراق حداقل ۸۰۰ تانک و بیش از ۲۰ هزار نیروی تا فیها خالدون مسلح داشت. آنها می‌خواستند در یک حرکت، آبادان را بگیرند و به عراق متصلش کنند. دریاقلی که توی اوراق‌فروشی اطراف آبادان کار می‌کرد آنها را دید.

او با دوچرخه سمت شهر حرکت کرد. وسط کار دوچرخه‌اش پنچر شد. باقی راه را دوید و به سرعت سپاه و نیروهای مردمی را خبردار کرد. عراق از دریاقلی شکست خورد؟ عراق از این روحیه شکست خورد.

عراق یک‌سال تمام برای گرفتن آبادان نقشه می‌کشید. عاقبت با هزاران کشته و مجروح و اسیر، دست از پا درازتر برگشت. نویسندگان و فیلمسازان عاشق روایت شکست حصر آبادان هستند و آن را بارها بیان کرده‌اند.

 

التماس برای دفاع!

در اوکراین رئیس‌جمهور مقابل دوربین تلویزیونی ایستاد و از مردمش خواست که از کشورشان دفاع کنند. این ماجرا در ایران برعکس است.

اگر کشوری به ایران حمله کند، هم در جغرافیا شکست می‌خورد هم در تاریخ و ادبیات؛ ایرانی‌ها استاد تبدیل کردن تراژدی به حماسه هستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید