واقعیت کلیپ "پارک دزدی" در اهواز/ این بار کار سارقان نبود

 

هنوز افکار عمومی در اهواز از شک خبر سرقت سازه های پل فولاد این شهر خارج نشده که فردی با انتشار کلیپی ادعای غارت تمام تجهیزات بوستانی در این شهر را داشت که با تکذیب این موضوع، معلوم شد این بار کار سارقان نبود.

 

به گزارش حبیب خبر از ایرنا، بعد از سرقت سازه های پل ششم(پل فولاد) اهواز که منجر به تعطیلی عبور و مرور بر روی این پل شد، به نظر می رسد که سرقت تجهیزات یک بوستان در اهواز باورپذیرتر باشد و شاید دلیل انتشار گسترده کلیپی در فضای مجازی که ادعای سرقت تمام تجهیزات یک بوستان در این شهر را داشت به همین علت باشد.

 

چند ساعتی است که ویدویی در شبکه های اجتماعی خوزستان حسابی سر و صدا پیدا کرده است، ویدویی که در آن ادعا شده که تمام تجهیزات پلی اتیلن بازی کودکان در یکی از بوستان های اهواز طی ۲ روز به طور کامل سرقت شده است. در این کلیپ زمینی ناهموار نشان داده می شود که با توجه به اینکه تجهیزات ورزشی پارک ها در بخش های سنگ فرش بوستان ها نصب می شود، عده ای از همان ابتدا بر ساختگی بودن این ویدیو تاکید می کردند.

 

بوستان متعلق به اهواز نیست

اولین واکنش به این کلیپ  توسط نایب رئیس شورای شهر اهواز رقم زده شد به طوری که گفت: بر اساس ویدیوی منتشرشده، این منطقه نمایی از شهر اهواز نیست و پیگیری های ما نشان می دهد که اگر منتشرکننده این ویدیو واقعا دلسوز شهر بود، قطعا نام مکان را عنوان می‌کرد تا امکان پیگیری وجود داشته باشد.

 

حجت اله زارع زاده با بیان اینکه هر چه این ویدیو را بررسی کردم نتوانستم متوجه شوم این پارک مربوط به کدام نقطه اهواز است تاکید کرد: از مدیران مناطق شهرداری نیز پیگیری کردم اما چیزی دستگیرمان نشد.

 

وی با ابراز تردید نسبت به صحت این ویدیو گفت: وسایل بازی در محیط‌هایی که کفپوش دارند یا دارای ریگ ریز هستند، نصب می‌شوند. وسایل بازی در چنین زمین خشک و خالی نصب نمی‌شوند و از این نظر نیز موضوع، محل تردید است.در هیچ نقطه اهواز در چنین شرایطی ست بازی نصب نشده است بنابراین در مورد اصل کلیپ، تردید جدی وجود دارد.

 

توپ در زمین شهرداری کوت عبدالله

سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز در واکنش به این ویدیو با انتشار اطلاعیه ای ضمن قدردانی از حساسیت و دلسوزی شهروندان اهوازی اعلام کرد: به استحضار مردم شریف اهواز می رساند تصاویر منتشر شده متعلق به بوستان ۲۲ بهمن شهر کوت عبدالله (در شهرستان کارون) بوده و ارتباطی به شهرداری اهواز ندارد.

در این اطلاعیه ابراز امیدواری شده است از این پس شاهد وقوع چنین وقایعی در هیچکدام از شهرهای استان نباشیم.

 

بوستان برای کودکان خطرناک بود جمع شد

فرماندهی انتظامی شهرستان کارون نیز در مصاحبه ای رسانه ای با تکذیب موضوع کلیپ منتشر شده اعلام کرد در شورای ترافیک شهرستان دستور جمع آوری پارک بازی مصوب شد و  این کار توسط شهرداری کوت عبدالله انجام شد. این تصمیم برای حفظ جان فرزندان و کودکان مردم کوت عبدالله گرفته شده است چرا که با توجه به افتتاح بلوار مهدیس این پارک بازی دقیقا وسط دو بلوار اصلی قرار گرفت که بدلیل تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین خطرناک بود.

 

بر اساس اطلاع کسب شده وسایل بازی این بوستان توسط واحد زیباسازی حوزه معاونت خدمات شهری کوت عبدالله جمع آوری شده و در انبار زیباسازی نگهداری می شوند تا محل جدیدی برای این پارک جانمایی شود.

 

منطقه کوت عبدالله تا قبل از شهر شدن در محدوده شهرداری منطقه پنج اهواز قرار داشت. کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون شهر جدیدی است که در زمستان ۱۳۹۱ از ادغام چند منطقه اهواز ایجاد شد و از همان زمان اختلاف های جدی بر درستی یا نادرستی این تصمیم وجود دارد به گونه ای که برخی ساکنان این شهر همچنان خود را اهوازی می دانند.

 

براثر سرقت برخی قطعات فلزی پل ششم اهواز توسط سارقان، ایمنی پل کاهش پیدا کرده که با توجه به اهمیت حفظ جان مردم، از ۹ آذر این پل مسدود شد. با توقف تردد بر روی این پل، محورهای منتهی به این پل با ترافیک سنگینی مواجه شد. به دلیل اهیت فعال سازی دوباره تردد بر روی این پل تعمیرات پل توسط شهرداری اهواز و کوت عبدالله آغاز و در نهایت تردد ماشین های سبک بر روی پل ششم اهواز (پل فولاد) از روز شنبه ۲۰ آذر از سر گرفته شد. تردد خدورهای سنگین بر روی این پل نیز منوط به تعمیر کامل آن شد.

 

پل ششم (پل فولاد) بر روی رودخانه کارون، کوت‌عبداله مرکز شهرستان کارون را به اهواز متصل می‌کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید