امروز:
جمعه - 24 اسفند - 1403
ساعت :

 
پروژه یکساله‌ای که هفت ساله شد

 اهواز- حبیب نیوز: وقتی گزارش خبرنگار ایرنا را درباره جاده شیمبار- کتک خواندم که قرار بود یک ساله اجرا شود اما هفت سال گذشته و هنوز اندر خم یک کوچه است، تعجب نکردم! چرا که اگر به موقع انجام می شد باید تعجب می کردم! بیش تر مسوولان اجرایی ما در انجام وطیفه استادند و مجرب؛ البته در سردادن شعار و وعده و حرف های خوب خوب نه در انجام امور مردم که همین پروژه یکی از آن ها است!

کدام مسوولان استانی و کشوری تا حال آمده اند و هفت سال بی توجهی در انجام ندادن چنین پروژه هایی را به گردن گرفته اند تا بعد به حساب شان رسیدگی شود؟!

البته مردم نیز در این راه مقصر هستند؛ وقتی می بینند مسوولان کم کارند و کم توجه یا به عبارت بهتر بی توجه؛ چرا شکایتی نمی کنند و فکر می کنند اگر دست روی دست بگذارند و هیچی نگویند مسوولان باتدبیرمان به وطایف شان عمل می کنند؟!

وقتی شاعر می فرماید: "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است" یعنی از زمان های قدیم تا جدید صدای فریاد مردم به جایی نرسیده و نخواهد رسید؛ آن وقت انتظار دارید که با سکوت مشکل ها آسان و حل شود؟! سکوت که نشانه رضا است و مسوولان هم حتمن فکر کرده و می کنند که مردم از انجام ندادن و زخمی کردن چنین پروژه راضی هستند و لذا می روند دنبال پروژه های دیگری که زخم بزنند و در نتیجه آمار کارهای در دست انجام بالا رود!

گزارش ایرنا را بخوانید:

حدود هفت سال از آغاز عملیات آسفالت و بهسازی جاده شیمبار - کتک که قرار بود یکساله به پایان برسد می گذرد اما این پروژه همچنان نیمه کاره رها شده است.

 عملیات اجرایی جاده شیمبار - کتک به طول حدود ۲۲ کیلومتر که بیش از ۵۰ روستای این مناطق را به مرکز بخش و شهرستان وصل می کند، از شهریور ۹۱ توسط قرارگاه خاتم الانبیاء شروع و قرار بود نیمه دوم سال ۹۲ به بهره برداری برسد اما با گذشت سال ها این پروژه با داشتن مشکلات فنی و هندسی تاکنون به پایان نرسیده و باعث نارضایتی ساکنان روستاهای این منطقه شده است.

یکی از اهالی منطقه شیمبار در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مبالغ هنگفتی از  پول بیت المال در این پروژه به هدر رفته و مقصران این پروژه پاسخگوی مردم نیستند.

محمد صادقی افزود: این پروژه دارای مشکلات فنی بسیاری است و در نقاطی از مسیر که نیاز به پل و آب نما بوده متاسفانه پیش بینی نشده و آسفالت آن نیز به بدترین شکل ممکن نیمه کاره رها شده است.

وی ادامه داد: در موقع بارندگی شدید این راه ارتباطی مسدود، و ارتباط بیش از ۵۰ روستا در این منطقه با مرکز بخش و شهرستان قطع می شود.

 

مسئولان نسبت به مشکلات جاده شیمبار - کتک بی توجه نباشند

یکی دیگر از ساکنان این روستاها به خبرنگار ایرنا گفت: تکلیف این پروژه بین اداره راه و شهرسازی، راهداری و قرارگاه خاتم الانبیاء همچنان مشخص نیست.

ملک حسین جوادی افزود: انتظار می رود مسئولان ارشد شهرستان پیش از شروع بارندگی پاییزه برای آسفالت این جاده چاره ای اساسی بیندیشند چرا که مشکلات این جاده در موقع بارندگی برای روستاییان قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: این پروژه از زمان شروع تاکنون فقط پیمانکار عوض کرده اما از نظر کیفی و کمی به بدترین شکل ممکن اجرا شده است.

 

راهداری اندیکا آسفالت جاده شیمبار - کتک را  تکمیل می‌کند

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اندیکا در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه در پی سفر استاندار خوزستان در شهریور ۹۷ به این منطقه، مقرر شد در قالب یک مصوبه تحویل راهداری و حمل نقل جاده ای خوزستان شود.

کورش دهنو افزود: در سال ۹۷ این پروژه تامین اعتبار نشد اما امسال با پیگیری مسئولان شهرستان و استان بیش از ۴۵میلیارد ریال اعتبار برای روکش حدود ۱۵ کیلومتر از این مسیر اختصاص یافت.

وی ادامه داد:این پروژه هم اکنون به مناقصه رفته و قرار است به زودی وارد گام اجرایی شود.

وی افزود:یک دهانه پل هم با اعتبار بیش از ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این مسیر، برای جلوگیری از قطع ارتباط روستاها در مواقع بارندگی در حال احداث است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید