یا کنترل قیمت‌ها یا افزایش دستمزدها/ تبعیض بین دستمزدها خیانت به مردم است

تجمع اعتراضی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان در اهواز

تجمع اعتراضی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان/ یا کنترل قیمت‌ها یا افزایش دستمزدها/ تبعیض بین دستمزدها خیانت به مردم است+ فیلم

 

کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان برای پیگیری مطالبات خود، شرایط بد اقتصادی و اعتراض به تبعیض در پرداختی‌ها مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دست به تجمع زدند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از خبرنگار ایلنا، روز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران خوزستانی برای پیگیری مطالبات خود و تبعیض در دستمزدها مقابل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان و کارگران خوزستانی دلیل تجمع خود را دو قطبی کردن جامعه و به وجود آوردن شرایط سخت اقتصادی برای جامعه کارگران و بازنشستگان عنوان کردند.

تفاوت معنی‌دار پرداخت حقوق به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و سایرین تحت پوشش، محدود بودن سقف دریافت در سازمان تامین اجتماعی و برداشتن سقف دریافت در صندوق‌های تحت پوشش از دیگر نکات اعتراضی این‌ تجمع بود.

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: پوشش معنی‌دار بیمه‌های مکمل درمان و اختلاف فاحش آن در مشمولان تامین درحالی‌که در هر دو گروه سوابق بیمه یکسان وجود دارد و البته شرایط کار در بخش غیردولتی به دلیل وجود کارفرما و تهدید امنیت شغلی و عدم اطمینان در خصوص پرداخت به‌موقع حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، بسیار متفاوت است.

بازنشستگان معتقدند کاهش ارزش پول ملی در سال آتی فشار اقتصادی را بیشتر می‌کند و برابری تسعیر ارز را نه تنها با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بلکه با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را هم نمی‌پذیرند.

بازنشستگان و کارگران در این تجمع، تامین منابع مالی از ناحیه دولت و مجلس را برای پرداخت‌های یکسان به جامعه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را همانند سایرین بازنشستگان خواستار شدند.

یکی از دیگر بازنشستگان به خبرنگار ایلنا گفت: دولت و مجلس برای تامین هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی باید منابع کافی را هرساله در بودجه لحاظ کنند، چراکه عدم پرداخت کافی سبب کاهش منابع و به دنبال آن استقراض و فروش دارایی از ناحیه تامین اجتماعی می‌شود.

آن‌ها همچنین سوابق احرازی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور که به‌موجب قانون مصوب مجلس شکل‌گرفته و هرگونه تبعیض و دوگانگی در برخورداری از مزایای تامین اجتماعی از جمله متناسب‌سازی حقوق را محکوم کردند و انتظار بازنگری در نحوه محاسبه سوابق این گروه، عادلانه و منطبق با قانون را خواستار شدند.

یکی دیگر از بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در سال جاری عرصه را بر کارگران و بازنشستگان تنگ و زندگی را غیرممکن کرده است و اگر دولت نمی‌تواند اقدامی در جهت کنترل قیمت‌ها انجام دهد باید دستمزدها را به سطح عمومی قیمت‌ها برساند.

یکی از کارگران نیز در این تجمع اضافه کرد: کرونا سبب بیکاری بسیاری از کارگران در بخش رسمی و غیررسمی شده و منابع درآمدی خود را از دست داده‌اند. در این شرایط دولت وظیفه دارد کارگران را تحت پوشش‌های حمایتی خود قرار دهد و باید بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی خود را در مقابل آن‌ها و خانواده‌هایشان مسئول بداند.

در پایان این‌ تجمع بازنشستگان و کارگران اظهار کردند اگر سازمان برنامه و بودجه قصد تجدیدنظر در برنامه‌های خود را نداشته باشد به اعتراضات و خواسته‌های به‌حق و قانونی خود ادامه تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

 

خبرنگار: سروش یوسفی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید