امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

صنعت‌نفت در مسیر شگفتی‌ساز در لیگ برتر

 تیم فوتبال صنعت نفت آبادان همانند فصل گذشته بازی‌های لیگ برتر را مقتدرانه آغاز کرد تا خود را به عنوان یک شگفتی‌ساز معرفی کند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که فصل گذشته با هدایت دراگان اسکوچیچ توانسته بود فصل رویایی را آغاز کند و جزو مدعیان لیگ برتر قرار گرفته بود در فصل جاری نیز تاکنون خود را در حد و اندازه‌های شگفتی‌ساز معرفی کرده است.

تیم صنعت‌نفت در نیم فصل نخست پارسال در شرایطی یکی از مدعیان قهرمانی بود و در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفته بود که اسکوچیچ قصد رفتن کرد و این رفتن با حاشیه‌های فروان افت برزیلی‌های آبادان را به همراه داشت.

نفتی‌ها در نیم فصل دوم با مشکلات مالی نیز روبه رو شدند و این امر از تقویت زردپوشان جلوگیری کرد و نتایج شگفت انگیز نیم فصل اول برای این تیم تکرار نشد و در نهایت فصل را با قرار گرفتن در رده هفتم جدول رده‌بندی به پایان رساند.

اما نفتی‌ها بعد از پایان فصل با بحران جدی مالی روبه رو شدند و بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری راهی سایر تیم‌های لیگ برتری شدند تا آژیر خطر برای نماینده آبادان به صدا درآید.

جدایی بازیکنانی مانند عیسی آل‌کثیر، میلاد جهانی، قریشی، کعبی، محمد دریس، مجدمی و جبیره موجی از نگرانی را بین هواداران آبادانی به همراه داشت.

مدیران صنعت‌نفت با کمک نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی و مدیران محلی و استانی پس از رایزنی‌ با وزارت نفت، موفق به کسب بودجه و حمایت این وزارت برای فصل جاری شدند و در نخستین اقدام سکان هدایت تیم را به سیدسیروس پورموسوی مربی کاربلد و جوانگرای خوزستانی دادند.

شرایط در فصل جدید برای صنعت‌نفت آبادان بدتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد دنبال شد؛ جدا شدن ستاره‌های این تیم و بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی باعث شد تا آنها در پیش‌بینی بدبینانه حتی به عنوان گزینه اصلی سقوط در فصل جاری لقب گیرند.

پورموسوی با جذب چند بازیکن با تجربه و استفاده از بازیکنان آینده‌دار خوزستان تمرینات را برای شروع فصل جدید آغاز کرد و با توجه به جذب نشدن ستاره در صنعت‌نفت خوشبین‌ترین هوادار آبادانی هم امیدی به آینده این تیم نداشت.

آمدن بازیکنانی همچون حسن بیت‌سعید، میلاد فراهانی، حکیم نصاری، رضا خالقی‌فر، محمد طیبی، علی عبداله‌زاده و مهدی زبیدی در کنار غبیشاوی، هزامی، علی آل‌کثیر، حامدی‌فر و چند بازیکن جوان دیگر فصل جدیدی برای فوتبال آبادان رقم زد و آنها توانستند بیستمین دوره لیگ برتر را اقتدار آغاز کنند.

اما لیگ امسال برای نفتی‌ها با یک شوک آغاز شد، در حالی که پورموسوی تیمش را برای تقابل با پیکان در هفته اول آماده می‌کرد سه ساعت پیش از بازی، سازمان لیگ به دلیل باز نشدن پنجره نقل و انتقالات این تیم مانع از بازی کردن بازیکنان جدیدش شد و پورموسوی به ناچار از بازیکنان فصل گذشته و چند بازیکن جوان در ترکیبش استفاده کرد ولی توانست با درخشش بازیکنان جوان خود پیروزی میدان شود.

در هفته دوم پورموسوی مجوز استفاده از بازیکنان جدید تیمش را در دست داشت و برابر پرسپولیس تهران از آنها استفاده کرد ولی نتوانست امتیازی در این دیدار کسب کند و خود را برای بازی با شهرخودرو مشهد آماده کرد و موفق شد در این دیدار خارج از خانه یک امتیاز مهم کسب کند تا برای دیدار خانگی در هفته چهارم برابر ذوب آهن اصفهان آماده شود.

نفتی‌ها در هفته چهارم نمایش قابل قبولی را برابر میهمان اصفهانی خود ارایه دادند و موفق شدند سه امتیاز را از این حریف با نظم و هماهنگ خود به دست آورند تا از نفتی‌ها به عنوان شگفتی‌ساز لیگ نام برده شود.

شاگردان پورموسوی برابر ذوب آهن نمایش تاکتیکی و مالکانه را ارایه دادند و باز هم با درخشش طالب ریکانی به گل رسیدند؛ ریکانی که فصل را در بهترین شرایط آغاز کرده با چهار گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفته و نفت هم هفته چهارم را با دستیابی به امتیاز هفت به پایان رساند تا رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گیرد.

پورموسوی که در لیگ پانزدهم با دستیاری عبداله ویسی توانست با قهرمانی استقلال خوزستان شگفتی‌ساز شود در این فصل نیز با صنعت‌نفت لیگ را به بهترین شکل شروع کرده و در شرایطی رده پنجم را از آن خود کرده که تیم‌های مدعی قهرمانی این فصل همچون فولاد، تراکتور، سپاهان و تراکتور در رده پایین‌تر از این تیم قرار دارند. 

یکی از پیشکوستان فوتبال آبادان در خصوص شرایط کنونی تیم صنعت‌نفت به خبرنگار ایرنا گفت: صنعت‌نفت پیش از آغاز لیگ برتر شرایط عجیب و غریبی داشت و تمامی بازیکنان فصل قبل این تیم را رها کردند.

عبدالرضا برزگری ادامه داد:این تیم در نقل و انتقالات زمان زیادی را از دست داد و موفق نشد بازیکن مهم و با کیفیتی را جذب کند اما با گذشت چهار هفته از لیگ با درخشش بازیکنان جوان خود و چند بازیکن با تجربه همانند یک شگفتی‌ساز ظاهر شد.

وی افزود: لیگ برتر تازه آغاز شده و برای قضاوت زمان زیادی باقی مانده ولی نفتی‌ها در صورت ایجاد هماهنگی بیشتر می‌توانند جزو تیم‌های بالای جدول قرار گیرند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان گفت: این تیم از کادر فنی باهوش و کاربلدی سود می‌برد که در ادامه مسابقات می‌تواند از تلفیق نیروی جوان و همچنین تجربه بازیکنان پا به سن گذاشته خود استفاده بهینه ببرد.

مدیر تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: این تیم سرشار از انگیزه است و اگر کمی زودتر تمرین را آغاز می‌کردیم نتایج بهتری به دست می‌آمد.

علی فیروزی افزود: صنعت‌نفت در چهار بازی ابتدایی نمایش قابل قبولی را ارایه داد و این در حالیست که دیرتر از تیم‌های دیگر وارد نقل و انتقالات شدیم و زمان زیادی برای جذب بازیکن از دست دادیم.

وی ادامه داد: این تیم در فصل جاری حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت ولی نیاز به حمایت دارد؛بازیکنان جوان و آینده‌داری در این تیم حضور دارند که آینده فوتبال خوزستان را رقم خواهند زد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان روز سه‌شنبه هفته جاری از هفته چهارم لیگ برتر با یک گل میهمانش ذوب آهن اصفهان را شکست داد تا با هفت امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی این مسابقات قرار گیرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید