امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مراسم گرامیداشت "روز زن" در اداره ارشاد خوزستان برگزار شد

به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن،مراسمی با حضور امام جمعه موقت اهواز در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري- تحليلي حبيب خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) به بانوان این اداره،گفت: یکی از مشکلات ما در دنیای معاصر و در نزد مسلمانان و به صورت خاص،ما ایرانی ها همین فاصله گرفتن از مسائل فقهی و شرعی است.

محمد جوروند افزود: در مقاطعی پیش تر از این ها،مسائل فقهی و شرعی برای پدران و مادران ما از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بود.اما متاسفانه به مرور و به اعتقاد من با ورود جریان های سیاسی،حوزه فقه که در نظام دینی، اسلامی و شیعی مانند انقلاب ما باید از جایگاه ویژه تری برخوردار باشد، به انزوا رفته است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت استثنایی در تاریخ است و در میان علمای شیعه یک عارف کامل بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده افزود: در مباحث عرفان نظری رقیب نداشت و در فقه نسبت به همه علومی که می دانست،تبحر داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی ها و شخصیت حضرت زهرا (س)،اظهار کرد: نه تنها شیعه بلکه اهل سنت مانند فخر رازی مفسر بزرگ عامه در تفسیر کبیر نیز می گوید سوره کوثر در شان حضرت فاطمه زهرا(س) است و آیات آن به پیامبر اکرم (ص) قوت قلب و روحیه می دهد.

حسن زاده ادامه داد: زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها به عبادت می ایستاد، به دلیل نوری که از ایشان ساطع می شد،به حضرت زهرا (س) درخشنده می گفتند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) شخصیت جامعی دارد که نیاز جامعه امروز ما است، تصریح کرد:همسرداری،تربیت صحیح فرزندان و احساس مسئولیت در مسائل اجتماعی از جمله موفقیت های حضرت زهرا (س) است.

این آیین با مولودی خوانی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) و تجلیل از بانوان این اداره کل پایان یافت.

گفتنی است،بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت دخت نبی اکرم حضرت صدیقه طاهره (س) به عنوان «روز زن» و «روز مادر» نامگذاری شده، و امسال با ۲۶ بهمن مقارن است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید