امروز:
دوشنبه - 18 تير - 1403
ساعت :

نسل جوان و نوجوان در جشنواره‌ها محوریت ندارند! 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محوریت نداشتن نسل جوان و نوجوان در جشنواره‌ها را یک ضعف در امور فرهنگی دانست.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" در آیین رونمایی از پوستر رویداد آموزشی بهار صحنه در اهواز   افتادن در ورطه تکرار و معطوف بودن رویدادهای فرهنگی و هنری به یک شخص را یکی از آسیب‌های جدی در برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری دانست و افزود: نسل جوان، نوجوان و دانشجویان با وجود انگیزه، خلاقیت و ابتکار عمل هنوز آن طور که باید و شاید در جشنواره‌ها محوریت ندارند و این مساله یک ضعف در امور فرهنگی است.

او عنوان "تله بنیانگذار" را برای برخی نظرها به کار برد و گفت: برخی فکر می‌کنند اگر شخصی به جز آن فرد بنیانگذار اقدام به برگزاری رویداد یا برنامه مورد نظر کند آن رویداد آن طور که باید برگزار نمی‌شود در حالی که که این گونه نیست.

او آموزش و شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها را از دل مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، هیات‌ها، محلات و هر جایی که جوانان حضور دارند یکی از راهکارهای موثر برای رفع آسیب مذکور دانست و افزود: با آموزش می‌توان استعدادهای شناسایی شده را رشد داد و در عرصه‌های مختلف از آن بهره جست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به آغاز دومین دوره رویداد آموزشی "بهار صحنه" در استان گفت: استقبالی که در دوره نخست و دوره جدید این رویداد شد حاکی از علاقه مندی مردم است و لازم است نهادهای متولی در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

او به آسیب‌های چگونگی آموزش نیز اشاره کرد و گفت: هنرجو باید بداند که دوره‌های آموزشی به معنای هنرمند شدن نیست بلکه آغازی برای تلاش فرد است.

منادی از استادان و مدرسان آموزشی خواست به نکات تربیتی و فرهنگی در کنار آموزش‌های فنی و هنری توجه داشته باشند تا هنرجویان در آینده از مولفه‌های اخلاقی و فرهنگی به صورت توامان برخوردار باشند.

* آیت‌الله رییسی مردم را خلیفه خدا می‌دانست

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خوزستان، در سخنانی هر اقدامی را که آمیخته به حضور مردم باشد کاری بزرگ دانست و گفت: آیت‌الله رییسی با تمام وجود به مردم اعتقاد داشت و آن‌ها را خلیفه خدا می‌دانست که این نوع نگاه به مردم، مقدس و قابل توجه است.

حجت‌الاسلام "کریم سلطانی" افزود: هنرمند متعهد امروز باید کار هنری و محتوای تیاتری تولید کند که بتواند گفتمان شهید رییسی و شهید سلیمانی را زنده نگه دارد.

او در ادامه بر توجه به نام شهیدان در همه امور تاکید کرد و افزود: حیات شهیدان چه مادی و چه معنوی، ویژه است چرا که موانع را از سر راه برمی دارد و مسیر رسیدن به هدف را هموار می‌سازد.

او به هنرمندان توصیه کرد: از سختی کارهای مردمی ابایی نداشته باشند و با هنر خود از نعمت انقلاب اسلامی- که دشمنان قسم خورده در صدد نابودی آن هستند- پاسداری کنند.

سلطانی یادآور شد: هیچ کسی نمی‌تواند آن طور که هنرمندان در بیان و ارسال مفاهیم به مخاطب چیرگی و تاثیرگذاری دارند موثر واقع شود.

او خطاب به هنرمندان توضیح داد: برای انقلاب اسلامی کارکنید و چرتکه نیندازید چراکه قطعا شهدا حیاتشان کارساز است و مزد و پاداش ویژه‌ای خواهند داد.

*حمایت از تیاتر بایسته است

رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه شرایط و زمینه لازم برای رشد تئاتر در کشور فراهم‌نشده است گفت: حمایت کافی از تیاتر ضروری است تا این هنر بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند.

"محمد شهباز گهروئی" بیان کرد: تیاتر حتا به مثابه یک رسانه در نظر گرفته نمی‌شود در حالی که تیاتر تنها رسانه‌ای است که آسیب تلخ رسانه‌های جمعی در قرن ۲۱ را برجای نمی‌گذارد.

او تاکید کرد: تیاتر به تنهایی یک رسانه است و می‌تواند در جنبه‌های مختلف رسانه نقش بازی کند

رییس حوزه هنری خوزستان بیان کرد: برای اینکه مساله تیاتر به گفتمان تبدیل شود باید روی آموزش تمرکز کرد تا اذهان و منابع به سمت تیاتر حرکت کنند و توسعه این حرکت فرهنگی و هنری رقم بخورد.

در پایان این آیین با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رییس حوزه هنری استان و دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان پوستر رویداد بهار صحنه رونمایی شد.

این رویداد آموزشی به همت حوزه هنری در پنج شهر خوزستان شامل دزفول، شادگان، امیدیه، مسجدسلیمان و ماهشهر و با هدف کشف و تقویت استعدادهای موجود در زمینه هنر نمایش از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در شهرهای هدف برگزار می‌شود و پس از برگزاری دوره پنج روزه مقدماتی و غربالگری، هنرجویان مستعد به دوره‌های پیشرفته به پایتخت معرفی می‌شوند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید