امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 مسوولان فرهنگی بسترساز جریان هنر انقلابی باشند

یک هنرمند تیاتر که معتقد است: در هنر انقلابی مظلوم و ظالم به خوبی رصد می‌شوند و حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ویژگی بارز آن است؛ از مسوولان فرهنگی  خواست بسترساز جریان هنر انقلابی باشند.

به گزارش حبیب خبر، "مصطفی بوعذار" گفت: هنر انقلاب اسلامی برگرفته از آرمان‌های انقلاب و گفتمان استکبارستیزی و تحول‌آفرین است.

او ادامه داد: هفته هنر انقلاب ‌اسلامی دارای مولفه‌های شاخص خود است و یکی از بهترین الگوهای معرفی به نسل جوان هنرمندی است که بنا دارد در جامعه تحول‌آفرین باشد.

این هنرمند تئاتر با بیان این‌که هنرمند انقلابی براساس عقیده، دانش و یافته‌های شخصی از هنر انقلابی دست به خلق آثار هنری می‌پردازد، گفت: مسوولان فرهنگی می‌توانند بسترساز جریان هنر انقلابی باشند.

او افزود: مدیران فرهنگی باید از شعار دادن درباره هنر انقلابی پرهیز کنند چراکه هنر انقلابی با تولید اثر ظهور و بروز می‌کند و نیازمند اقدام و عمل است.

کارگردان برتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: شوربختانه شعارگرایی و کارهای نمایشی در اقدامات مدیران فرهنگی کاملا مشهود است و برخی از مدیران فرهنگی کشور درک درستی از شرایط موجود و هنر انقلابی ندارند و این نارسایی‌های فرهنگی حاصل نبود گفتمان هنر انقلابی در جامعه است.

بوعذار افزود: تا زمانی که به هنر انقلابی پرداخته نشود هیچ‌گاه نمی‌توان انتظار تحول و تاثیرگذاری را به دست هنرمندان انقلابی داشته باشیم.

این هنرمند تیاتر مدعی است: فرایند انتخاب چهره برتر هنر انقلابی در انحصار یک جریان است که شرایط و ویژگی‌های خود را دارد و بازتابی از هنرمندان انقلابی در گوشه و کنار کشور وجود ندارد. هنرمندان ناشناس و گمنامی که در راستای هنر انقلابی تاثیرات فراوانی داشته‌اند به فراموشی سپرده می‌شوند.

بوعذار با اشاره به برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: در سال‌های اخیر فرایند انتخاب هنرمندان انقلابی در خوزستان براساس سلیقه فردی بود که باعث دلزدگی و ناراحتی برخی چهره‌های شاخص هنر انقلابی خوزستان شده بود.

هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای باز آموزی گفتمان هنر انقلابی و تکریم هنرمندانی است که برای انقلاب اسلامی از جان و مال و هنر خود هزینه می‌کنند./منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید