امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کلیات سعدی اهوازی یا... داستان شد

 دکتر "مهدی ربی"، با رمان "کلیات سعدی اهوازی یا با من به مغولستان بیا" از کتاب فروشی ها بیرون آمد!

 در بخشی از رمان داستان‌نویس خوزستانی می‌خوانیم:

 «این که یک قاب از زندگی‌مان چگونه می‌تواند پس از سال‌ها همراه ما بماند و ما را در مقابل خودش متوقف کند، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. دلایلی که گاهی با خیره شدن به آن قاب شاید اندکی آشکار شوند شاید هم نه!... تابستان سال اولی که ساکن کوی سعدی شده بودیم همان تابستانی بود که در آن روبرتو باجیو داشت یک‌تنه ایتالیا را در آمریکا قهرمان جهان می‌کرد. تابستانی که برای ما داغ‌تر از همیشه بود. برای من و فارِس و بهنام و عادل چینکو.»

 به گزارش ایسنا، این رمان را نشر مرکز در ۱۵۸ صفحه و با قیمت ۱۵۹ هزار تومان انتشار داده است.

 پیشتر از این داستان‌نویس مجموعه داستان‌های «آن گوشه دنج سمت چپ» و «برو ولگردی کن رفیق» در نشر چشمه منتشر شده‌اند.

کلیات سعدی اهوازی یا... داستان شد

مهدی ربی زاده مرداد ۱۳۵۹ در اهواز است. او دارای مدرک لیسانس حسابداری است و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی را از دانشکده هنر و معماری گرفته ‌است. وی همچنین دانش‌آموخته دکترای فلسفه هنر از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ‌است. ربی مدرس داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی در دانشکده‌های هنر و معماری، هنرهای زیبا و سینما تئاتر تهران است و از سال ۱۳۸۳ به‌طور جدی وارد حوزه ادبیات داستانی شده ‌است.

ربی برای کتاب «آن گوشه دنج سمت چپ» در سال ۱۳۸۶ برگزیده جایزه ادبی روزی روزگاری و برنده جایزه منتقدان مطبوعات ایران شد. این کتاب توسط انتشارات «پونته۳۳» به زبان ایتالیایی ترجمه شده ‌است.

وی همچنین برای مجموعه داستانش با نام «برو ولگردی کن رفیق» در سال ۱۳۸۸ برنده نهایی جایزه ادبی منتقدان و نویسندگان مطبوعات شد.

حبیب خبر: با خواندن همین چند فراز بالا دریافتم که انگار متن رمان از زبان ایتالیایی به زبان فارسی ترجمه شده است؛ چرا که هم ابتدایی است و هم مناسب بچه های دبستان!

از دکتر ربی چشمداشت بیشتری می رفت که متن رمان خود را این قدر ساده و بدون پایش دستور زبان فارسی ننویسد تا خواننده از خواندن ادامه آن پشیمان نشود! شاید هم راوی داستان بهتر از این نمی تواند سخن بگوید و باید کتاب را از برگ نخست تا پایان خواند و سپس دست به بهین گزینی زد و سخن ابراز کرد...

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید