امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 نوشته نابغه ژاپنی در اهواز دیده شد!

نمایش «بانو آئویی» نوشته "یوکو میشیما" کاری از موسسه هنری اکت با طراحی و کارگردانی "ساسان ریاحی‌پور" در تالار آفتاب اهواز روی صحنه است.

به گزارش حبیب خبر، این نمایش هر روز ساعت ۲۰ و تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در پلاتو استاد لاریان تالار آفتاب اهواز به اجرا درمی‌آید.

نوشته نابغه ژاپنی در اهواز دیده شد!

ساسان ریاحی‌پور، فروغ جلالی، گلنوش شفیعی مکوند و بهارنظری بازیگران «بانو آئویی» هستند.

ساسان ریاحی‌پور (طراح صحنه)، آرش سهرابی (مشاور کارگردان)، میلاد بختیاری (دستیار کارگردان)، موسی جعفری‌راد و فاطمه جعفرنیا (مدیران صحنه)، امین بنی‌سعیدی و جواد محمدی‌زاده (منشی صحنه)، ویدا یزدانی (یاریگرصحنه و مالتی مدیا) و رسول حق‌جو (طراح پوستر) از دیگر دست‌اندرکاران این نمایش‌اند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت اینترنتی به سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com/p/banooaoie  مراجعه کنند.

از دیگر کارهای ساسان ریاحی‌پور در زمینه کارگردانی تئاتر می‌توان به نمایش «نیمکت» (اقتباسی آزاد از چند نمایشنامه ایرانی و خارجی)، نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» (نوشته مارتین مک‌دونا) ترجمه  مهرداد بهراد) و بازی در نمایش «گاومیش» به کارگردانی وحید فقیهی اشاره کرد.

گفتنی است: "یوکو میشیما" نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان نامدار ژاپنی بود که سه بار کاندیدای جایزه نوبل ادبیات شد.

او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی از جمله در فیلم هراسان از مرگ (محصول ۱۹۶۰) به ایفای نقش پرداخت.

میشیما، یکی از بزرگ ترین نویسندگان نابغه سده بیستم ژاپن به‌شمار می‌رود. کارهای پیشروی او آمیزه‌ای از زیبایی‌شناسی‌های امروزین و سنتی هستند که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می‌کنند.

او به خاطر خودکشی به روش هاراکیری شناخته می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید