امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دبیر اجرایی همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی از برگزاری «پاتوق های مقاله خوانی» با محورهای همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در استان های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، "منصور کوهی‌رستمی" افزود: برای غنای هرچه بیشتر این همایش و افزایش میزان آشنایی کتابداران و دانشجویان کتابداری کشور با مفاهیم مرتبط با کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در نظر دارد در نشست های از پیش برنامه ریزی شده‌ای به بررسی مقالات مرتبط با محورهای همایش بپردازد.

او ادامه داد: تبادل افکار و اندیشه‌ها و تولید متون با همراهی صاحب نظران برای رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی از اهدافی است که در این برنامه ها دنبال می شود.

همچنین، دبیر کمیتة پاتوق مقاله‌خوانی در مورد نحوة اجرا و شیوة برگزاری پاتوق مقاله‌خوانی گفت، «پاتوق مقاله‌خواني» سلسله نشست‌هاي علمي مقاله‌ محور است كه با تشكيل حلقه‌هایی از علاقع مندان و متخصصان کتابخانه‌های عمومی و مرور انتقادي مقالات برای شناسایی، معرفی مشكلات کتابخانه‌های عمومی و ارایة راهكار براي برون‌رفت از آنها برگزار مي‌شود.

زهرا معظمی افزود: «پاتوق مقاله‌خواني» شامل سلسله جلساتي است که قبل از اختتامیه همايش ملی «كاركردهاي اجتماعي كتابخانه‌هاي عمومي» در اهواز برگزار خواهد شد.

 او ادامه داد: اعضای انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران با برنامه ریزی در این زمینه جلساتی در قالب نشست ها را برگزار می کند  و در نهایت جلسه ای با همین محوریت در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

دبیر کمیتة پاتوق مقاله‌خوانی درباره نحوه تشکیل حلقه ها و اجرای این نشست ها گفت: شمار شرکت‌کنندگان در هر جلسه بین 8 تا 15 نفر است و در استان‌هايي كه افراد متقاضي به حد نصاب برسد حلقه‌هاي آموزشي تشكيل خواهد می شود.

او افزود: «پاتوق مقاله‌خواني» متعلق به همة کتابداران کتابخانه‌های عمومی در انواع سازمان‌هاي متولي اعم از نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، مشارکتی، مستقل، آستان قدس، شهرداری، مساجد، هیئت امنایی و دانش‌آموختگان و دانشجويان رشتة علم اطلاعات و دانش‌شناسي است.

علاقه مندان می توانند تا 30 دی ماه 98 با کمیته «پاتوق مقاله‌خوانی»، به صورت مستقیم به دفتر انجمن با شماره 021-۸۸۹۲۵۷۹۱ ( داخلی ۱۶۲)یا بانشانی الکترونیکیاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  تماس بگیرند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید