امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

  گروه تئاتر آیین مردم در آخرین تجربه خود، برای نخستن بار نمایشی با موضوع مقاومت مردم غزه باعنوان "عروس فلسطین" را به نویسندگی زنده یاد "عبدالرضا حیاتی" و به کارگردانی "مصطفی بوعذار" هنرمند شناخته شده تیاتر خوزستان در چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه می برند.

به گزارش یکم بهمن ۱۴۰۲حبیب خبر، این اثر نمایشی با محتوای ایستادگی مردم فلسطین در مبارزه با صهیونیسم بر اساس روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه و با بهره‌گیری از هنرمندان با تجربه تیاتر خوزستان پس از ارزیابی کیفی داوران به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد

این نخستین نمایشی با این مضمون است که توسط هنرمندان خوزستانی در جشنواره بین المللی تیاتر فجر طبق جدول زمانبندی ششم بهمن ماه در تالار سنگلج به روی صحنه می رود.

گروه تیاتر آیین مردم با سابقه درخشان در زمینه تهیه و تولیدات نمایشی بیش ترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای نمایشی ملی و بین المللی را در کارنامه دارد و هنرمندان آن تاکنون جوایز و رتبه های برتر را کسب کرده اند.

در نمایش «عروس فلسطین» با عنوان انگلیسیPalestinian bride  به نویسندگی عبدالرضا حیاتی و کارگردانی مصطفی بوعذار، معصومه عموری- مجید شمیلی- محمدخلیل مزرعه- مجید گراوندیان- ابراهیم سعدونی- غلامرضا مزرعه و زینب صادق آبادی به عنوان بازی می کنند و احمد خدری و اشرف احمدی بازی ساز هستند.

سایر عوامل نمایش "عروس فلسطین" عبارتند از: پیمان شالبافان (دستیار کارگردان)، هاشم اهوازی (طراح صحنه)، مهدی بوعذار (طراح لباس)، فاطمه شریفی (طراح گریم و منشی صحنه)، احمد خدری (طراح نور و نورپرداز)، مصطفی مرادیان و ایرج قل رومزی (تدارکات و هماهنگی)، احمد عچرش (طراح پوستر)، عباس شجیرات (موسیقی /نوازنده عود و آوا)، مرتضی بوعذار (نوازنده سنتور) و مهرداد انجینی (سرپرست گروه).

چهل ودومین جشنواره بین المللی تیاتر فجر معتبر ترین رویداد نمایشی کشور توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در بهمن ماه با دبیری مهدی حامد سقائیان و باحضور گروه های نمایشی ایرانی وخارجی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید