امروز:
جمعه - 25 خرداد - 1403
ساعت :

 در خوزستان هم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار "آینده خواندنی است" در اهواز، از برگزاری ۲۰۰ برنامه برای این هفته در خوزستان خبر داد.

به گزارش حبیب خبر، مجید منادی در حاشیه آیین رونمایی از پوستر هفته کتاب، از کوشش برای تبدیل برنامه‌های جشن محور به حرکت عمومی سخن گفت و تاکید بر ضرورت هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها در برگزاری هر چه بهتر هفته کتاب در استان اظهار کرد: بخش عمده برنامه‌های هفته، کتاب کودک محور و با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.

او با اشاره به روستای ساریه به عنوان روستای برگزیده در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برای روستای برگزیده در بلند مدت، هویت فرهنگی شاخصی برای روستا تعیین می‌کند.

* نقش جشنواره‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی روستاها

منادی با توضیح اینکه جشنواره‌های کتابخوانی و فرهنگی در روستاها و عشایر می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی در روستاها بکاهد اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه ترویج، می‌تواند مولفه‌های بومی و فرهنگی اصالت داری را برای روستا ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن ابراز خرسندی از اینکه روستاهای خوزستان در چند دوره گذشته جشنواره "روستاها و عشایر دوستدار کتاب" توانستند در ردیف روستاهای برگزیده کشوری قرار گیرند تصریح کرد: ظرفیت مطلوبی در زمینه ترویج کتابخوانی در روستاهای استان وجود دارد و همچنین طرح‌های خلاقانه‌ای در حوزه کتاب پدیدار شده است.

* برنامه‌های هفته کتاب خوزستان

کوچه به کوچه با کتاب، یک نهال، یک کتاب، من هم کتاب خریدم، یک زنگ با نویسنده، نشست کتابخوانی، جشنواره شعر اقوام، اختتامیه جایزه سال کتاب، جشنواره کتاب مدرسه ما، تجلیل از خادمان نشر، چاپ، نویسندگان، مروجان، برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتاب در سراسر استان، پایانی نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر در روستای ساریه دشت آزادگان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در خوزستان است.

گفتنی است از میان ۲۷۱ روستای شرکت کننده در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، روستای ساریه از توابع مرکزی بخش دشت آزادگان به عنوان روستای برگزیده شناخته شد.

فرماندار دشت آزادگان نیز در این نشست گفت: روستاهای دشت آزادگان جز روستاهای الگو و شناخته شده در ترویج کتاب باشند.

رستم عیدی پور با اشاره به اینکه روستای "ساریه" از توابع دشت‌آزادگان به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شده است گفت: این روستا با وجود کمبودهایی که در حوزه‌های مختلف دارد اما نشان داد در حوزه ارتباط‌گیری با کتاب توانسته موفق عمل کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده برای برگزاری اختتامیه نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر در روستای ساریه دشت آزادگان گفت: این جشنواره تا اوایل ماه آذر در روستای ساریه برگزار می‌شود.

فرماندار دشت آزادگان برگزاری جشنواره را زمینه و فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب در سراسر شهرستان عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم این روستا و سایر روستاهای دشت آزادگان جز الگوهای شناخته شده در ترویج کتاب باشند.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید