امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزیده شدن روستای ساریه دشت آزادگان در نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، خبر داد.

به گزارش حبیب خبر، مجید منادی گفت: از میان تعداد ۲۷۱ روستاهای شرکت کننده در جشنواره، خرسندیم که روستای خوزستان در مرتبه برگزیده جشنواره روستاها و عشایر قرار گرفت. از این تعداد ۲۲۰ روستا به مرحله داوری راه یافت و ۴۰ روستا به مرحله نهایی و در نهایت ۱۵ روستا برگزیده شدند.

منادی با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب فرصت مغتنمی برای شناسایی و کشف ظرفیت‌ های روستاها در زمینه ترویج کتابخوانی است، اظهار کرد: با توجه به آسیب نوجوانان و جوانان در برابر تهاجم فرهنگی در چنین موقعیتی مسوولیت دستگاه‌های فرهنگی بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیاز بیشتر به پالایش‌های دینی و فرهنگی دارد، اظهار کرد: آسیب اصلی جوانان فاصله‌گرفتن از موضوعات دینی و فرهنگی است و هرچند این فاصله ریشه‌ای نیست و اصالت مردم، اصالت شیعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تأکید دولت مردمی که توجه به روستاها است، عنوان کرد: هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر با دوره‌های گذشته این تفاوت را داشت که جشنواره برای نخستین بار در ده روستای برگزیده کشوری برگزار شد و امسال نیز به حول قوه الهی با تمرکز و جامعیت بیشتر و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان، جشنواره نهم در روستای برگزیده ساریه اجرا می‌شود.

گفتنی است: روستای ساریه از توابع بخش مرکزی شهرستان دشت آزادگان است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید