امروز:
جمعه - 15 تير - 1403
ساعت :

۳۵مین جشنواره تئاتر خوزستان تمدید شد

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تمدید مهلت ارسال آثار به سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان تا ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش حبیب خبر، "سیدامین سپهریان" گفت: هنرمندان و گروه‌های نمایشی متقاضی تا این تاریخ فرصت دارند فیلم آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ارسال کنند.

او با اعلام اینکه مهلت ارسال آثار دیگر تمدید نخواهد شد، افزود: بازبینی فیلم آثار نمایشی از سی مهرماه تا سوم آبان ماه جاری انجام خواهد شد و سپس بازبینی حضوری آثار نمایشی تایید شده از چهارم تا دهم آبان ماه  با حضور هیات انتخاب در شهرستان های متقاضی انجام خواهد گرفت و زمان قطعی برگزاری جشنواره به‌زودی و بعد از تائید شورای سیاست‌گذاری اعلام خواهد شد.

او گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان با هدف ارتقاء و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش، حمایت از تولید و اجرای عمومی تئاتر در سطح استان و تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد.

او محورهای در نظر گرفته شده برای جشنواره امسال را موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم، رشد تولید) توجه به موضوع هایی همچون کاهش آسیب های اجتماعی، امید افزایی و نشاط اجتماعی، ارتقاء نهاد خانواده، دانش افزایی نسل جدید نسبت به ابعاد مختلف عفاف و حجاب و تأثیر زیست عفیفانه در رشد اجتماعی فرد، همگرایی ملی و ارزش های انسانی اسلامی» برشمرد.

سپهریان، هم افزایی جامعه در افزایش و ترویج عفاف و حجاب، توجه به موضوع ها و مسایل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان و استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت ها در رشد و توسعه تئاتر در خوزستان را از دیگر موضوع های مورد تاکید در این رویداد تئاتری دانست و گفت: تاکنون نزدیک به شصت گروه نمایشی از شهرستان های خوزستان در سایت جشنواره متقاضی حضور در دو بخش مسابقه تئاتر صحنه ای و مسابقه تئاتر خیابانی هستند که این گروه ها باید حداکثر تا روز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ فیلم آثار نمایشی خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

گفتنی است: سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران آبان ماه ۱۴۰۲ در خوزستان برگزار می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید