امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یک شاعر و منتقد خوزستانی نامزد دریافت جایزه شد 

مجموعه شعر "قاب عکس آفتاب" سروده "وحید کیانی" از خوزستان نامزد دریافت جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان(جایزه مرغک) شد.

به گزارش حبیب خبر، دبیرخانه جایزه مرغک (جایزه کتاب ماه و سال) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۵۴ اثر را به عنوان نامزدهای راه‌یافته به مرحله‌ پایانیِ سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ معرفی کرد که نام وحید کیانی شاعر و منتقد محبوب کشورمان در میان آن ها دیده می شود.

دبیرخانه کمیته بررسی کتاب و جایزه مرغک از میان ۲۳۶۲ عنوان کتاب رسیده در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۵۴ عنوان کتاب از ۲۰ ناشر را برای داوری پایانی اعلام کرد.

کمیته‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان در بخش داستان نوجوان ۲۱ اثر (۸ ترجمه و ۱۳ تالیف)، در بخش داستان کودک ۱۸ اثر (۶ ترجمه و ۱۲ تالیف)، در بخش شعر کودک ۷ اثر (۱ ترجمه و ۶ تالیف) و در بخش شعر نوجوان ۸ اثر تالیفی را به عنوان نامزدهای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ جایزه مرغک «جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان» اعلام کردند.

در بخش شعر نوجوان، علاوه بر "وحید کیانی" شاعر و منتقد خوزستانی، اسماعیل الله‌دادی، مهدی مردانی, غلامرضا بکتاش, سمیرا قیومی و سوسن حیاتی نامزد دریافت جایزه شده اند.

یک شاعر و منتقد خوزستانی نامزد دریافت جایزه شد

گفتنی است: مجموعه شعر «قاب عکس آفتاب» سروده وحید کیانی در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطب بالای ۱۵ سال منتشر شده و تصویرگری جلد آن را مصطفی اکبری برعهده داشته است.

این مجموعه ۱۶ عنوان شعر دارد که عبارت از: «ریل‌ها»، «قاب عکس آفتاب»، «دفترم جوانه می‌زند»، «بال‌های کاغذی»، «زنگ خانه درخت»، «زبان ریشه»، «حرف عاشقانه»، «ابر خسته»، «شاخه‌های کاج پیر»، «عشق»، «حرف رودخانه»، «دست‌های باد»، «رودهای مهربان»، «خواب رودخانه»، «غم کبود» و «اتفاق». هستند.

در شعر «قاب عکس آفتاب» که عنوان کتاب هم براساس این شعر انتخاب شده است می‌خوانیم:

آسمان شهر ما کبود/ باد تا رسید/ مثل رفتگر/ ابرهای تیره را زدود/ آسمان پر از/ عطر ناب شد/ برکه، قاب عکس آفتاب شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید