امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

منادی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جا دارد فعالیت های امسال را "اربعین حسینی هنر عاشورایی" بنامیم زیرا هنر عاشورایی در خدمت فرهنگ اربعین حسینی بود.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" در محفل "سوگ سروده های اربعین خورشید"- که با حضور شاعران برجسته فارسی و عربی خوزستان و به همت اداره کل فرهنگ خوزستان و انجمن شعر اهواز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد- حضور و صحبت مسوولان در جمع شاعران و ادیبان را جز برای تقدیر، تشکر و اظهار خاکساری نسبت به هنر متعهد و عاشورایی ندانست و اظهار کرد: این روزها خوزستان رنگ و بوی اربعین دارد و در هر کوی و برزن فضای عطرآگین آقا اباعبدالله (ع) و اربعین حسینی حاکم است.

او خاطرنشان کرد: با برگزاری محفل "سوگ سروده های اربعین خورشید" فضای اداره کل با نفس گرم شما شاعران شعر شیعی عطرآگین شد. ما علاوه بر خدماتی که در مرزها به مخاطبان و زایران ارایه می دهیم، یک فضای محدودتر و تخصصی تر خارج از فضای اجرایی مانند همچین محفلی هم نیاز بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فعالیت های امسال اربعین حسینی را بسیار ویژه بیان کرد و افزود: اسم فعالیت هایی را که امسال با موضوع اربعین حسینی صورت گرفت می توانیم "اربعین حسینی هنر عاشورایی" بنامیم زیرا هنر عاشورایی در خدمت فرهنگ اربعین حسینی بود.

  او گفت: این فضا علاوه بر مرزها و ورودی های استان در کلیه شهرستان ها نیز وجود دارد. به عنوان مثال در شهرستان هندیجان، فعالیت هایی هنری که در موکب ها صورت می گرفت مانند فعالیت هایی بود که در مرز چذابه انجام می شود و شاعران، هنرمندان و اهل رسانه پای کار بودند.

منادی اظهار کرد: در ایام اربعین بیشترین توجهات به خدمت رسانی در زمینه هایی مانند فراهم کردن پارکینگ، برق، آب و... است و متاسفانه گاهی برنامه های فرهنگی مغفول ماند که امیدوارم در سال های آینده فعالیت های فرهنگی باشکوه تر، با برنامه ریزی و زمانبندی بهتر انجام شود.

  او به حضور میهمانان خارجی در ایام اربعین در خوزستان اشاره کرد و گفت: امسال یک جمع هزاران نفری از میهمانان خارجی در استان برای خروج از مرز حضور داشتند که متاسفانه برنامه فرهنگی برای آنان وجود نداشت، امیدوارم در سال های آینده برنامه هایی متناسب با زبان و فرهنگ آن ها داشته باشیم.

* ادای احترام شاعرانه به آقا اباعبدالله

در ادامه رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: هر کس در این ایام در تلاش است تا به امام حسین (ع) ادای دین کند و محفل سوگ سروده های اربعین ادای احترامی به زبان شعر نسبت به آقا اباعبدالله است که شما با نغمه های خود خدمت رسانی را انجام می دهید.

مهرانگیز بحیرایی، با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شرایطی را فراهم کرده تا اهالی رسانه و هنر و هنرمندان از فضای اربعین کمال استفاده را ببرند خاطر نشان کرد: این برنامه به مناسبت اربعین حسینی و پیاده روی و پاسداشت این روز برگزار شد تا شاعران خوزستانی به دو زبان فارسی و عربی اشعاری در رسای حضرت امام حسین علیه (ع) بخوانند.

در محفل سوگ سروده های اربعین خورشید آقایان حزباوی، شکرریز، علی پور، شرحانی، سیاحی، دشتی، صفی آبادی و یگانه و خانم ها منجزی و چراغی به خوانش اشعار خود پرداختند و نسبت به ساحت امام حسین (ع) ادای احترام کردند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید