امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

برگزیدگان دومین جشنواره ملی تئاتر اهواز با موضوع آب معرفی شدند
هیات داوران جشنواره با اعلام آرا از میان نمایش های مختلف، برگزیدگان دومین جشنواره ملی تئاتر اهواز با موضوع آب را معرفی کردند.

به گزارش پايگاه خبري- تحليلي حبيب خبر، آيین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر اهواز با موضوع آب، چهارشنبه ۴ دی ماه ۹۸ با حضور محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر آریایی نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پرویز عزیزی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رضا کیانی مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و همچنین با حضور افسر اسدی و حسن موذنی از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون کشور و جمع کثیری از هنرمندان حوزه تئاتر سراسر کشور و اصحاب رسانه و مطبوعات استان در محل مجموعه تالارهای امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد.

در این دوره از جشنواره افسر اسدی، حسن موذنی و آرش سهرابی داوری بخش صحنه ای جشنواره، علی بناییان، بهزاد خیرالهی، وحید فقیهی داوری بخش خیابانی و مهراد بهراد، محمد حیاتی، فرهاد پروین داوری بخش پژوهش را برعهده داشتند.

بخش صحنه ای جشنواره:

براساس رای هیات داوران دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش کارگردانی در بخش صحنه ای به افسانه محمدی و حسنا قبادی برای کارگردانان نمایش "استرالیا" از ایلام اهدا شد و نمایش "آبی سیاه فرزند اسب"به کارگردانی سیاوش عالی پور از اهواز شایسته تقدیر شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش نمایش نامه نویسی نیز به سیاوش عالی پور نویسنده "آبی سیاه فرزند اسب" از اهواز داده شد و از نمایشنامه فصل "سردگرمسیر" نوشته اعظم فرزین از گچساران با اهدا لوح تقدیر شد.

در بخش بازیگری مرد به امیر عباس زاده بازیگر نمایش "استرالیا" از ایلام و آرمین تدین بازیگر "آبی سیاه فرزند اسب" از اهواز لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد  و دیپلم افتخار  و جایزه نقدی به سیدجاسم موسوی راد برای بازی در نمایش "آبی سیاه فرزند اسب"  به عنوان برگزیده تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن نیز حسنا قبادی بازیگر نمایش "استرالیا" از ایلام  با دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان برگزیده این بخش انتخاب شد و مرضیه شجاعی باریگر "آبی سیاه فرزند اسب" از اهواز، اعظم فرزین بازیگر "فصل سرد گرمسیر" از گچساران، مژده خیاط سلیقه بازیگر نمایش "جاررنجور جنوب" از بندر ماهشهر شایسته تقدیر شدند.

در بخش بروشور لوح تقدیر و جایزه نقدی به  رسول حق جو برای طراح بروشور، نمایش " آبی، سیاه، فرزند اسب" از اهواز رسید و در بخش موسیقی نیز لوح تقدیر  و جایزه نقدی به  محمد قدیمی و ابراهیم ابراهیمی آهنگسازان نمایش "استرالیا" از ایلام تعلق گرفت.

داوران بخش صحنه ای هیچ اثری را در بخش طراحی لباس شایسته تقدیر  ندانستند.

همچنین سیاوش عالی پور و مازیار کائدی  موفق شدند لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طراحی صحنه را برای نمایش "آبی، سیاه، فرزند اسب" از اهواز  از آن خود کنند و افسانه محمدی برای نمایش "استرالیا" از ایلام با دریافت دیپلم  افتخار و جایزه نقدی برگزیده  بخش طراحی صحنه شد.

بخش خیابانی جشنواره:

در بازیگری مرد بخش خیابانی به ترتیب احمد صمیمی برای بازی در  نمایش "هیچی نمونده" از تهران، مجید اقبالی برای  بازی در نمایش "بی بازگشت" از اهواز  و به صورت مشترم مسعود کردی  برای نمایش آنان که "نه گفتند بر آب" از بروجرد و مهدی داوودی  "دیگه هیچی نمونده" از تهران مقام های اول تا سوم جشنواره را کسب کردند و از احسان دبیر و صادق حمیدی برای بازی در نمایش "جنگاب" از مشهد تقدیر شد.

هما پارسای سرشت برای بازی  در نمایش "دیگه هیچی نمونده"  از تهران و معصومه شمس علی نژاد برای بازی در نمایش "تیشتر" از ساری به عنوان بازیگر زن بخش خیابانی قابل تقدیر شناخته شدند.

در بخش موسیقی  نیز احمد صمیمی و احمدجعفری برای نمایش "دیگه هیچی نمونده" از تهران  قابل تقدیر معرفی شدند.

نمایش "آنان که نه گفتند برآب" براساس نظر هیات داوران به دلیل عدم تطابق با موضوع جشنواره واجد شرکت در بخش داوری نبود اما به پاس خلاقیت، اجرای صحیح و بی نقص، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به پژمان شاهوردی کارگردان و نویسنده این نمایش اهدا شد.

همچنین  زهرا مریدی برای نمایش "از اعماق اقیانوس" از تهران، بهنام کاوه  برای نمایش "ساخت ایران" از آبادان و حمید ناطقی برای نمایش  "تیشتر" از ساری به ترتیب مقام های اول تا سوم در بخش طراحی و ایده را کسب کردند و دیپلم افتخار این بخش به هما پارسایی سرشت برای نمایش "دیگه هیچی نمونده" از تهران  رسید.

در بخش کارگردانی  احمد صمیمی برای نمایش "دیگه هیچی نمونده" از تهران مقام اول، بهنام کاوه برای "ساخت ایران" از آبادان و زهرا مریدی برای نمایش "زندگی در اعماق اقیانوس" از تهران مقام دوم و مجید اقبالی برای نمایش  "بی بازگشت" از اهواز مقام سوم را دریافت کردند

در بخش طراحی فضا  نیز مقام اول به احمد صمیمی برای نمایش "دیگه هیچی نمونده" از تهران، مقام دوم به زهرا مریدی برای نمایش "از اعماق اقیانوس" از تهران، و مقام سوم به صورت مشترک به بهنام کاوه برای نمایش "ساخت ایران" از آبادان و مصطفی داوطلب برای نمایش  "جنگاب" از مشهد اهدا شد.

بخش پژوهش جشنواره:

رتبه اول بخش  مسابقه علمی پژوهشی به نجمه باوی از اهواز برای مقاله "از مُخل تا محرک"، رتبه دوم به شاهین پدرام از اهواز برای مقاله "ارایه راهکاری برای انتخاب موضوع جشنواره های موضوعی در راه خدمت به فرهنگ  عمومی با استفاده از مفهوم  فرونسیس با استفاده از فلسفه ارسطو" و  رتبه سوم به صورت مشترک به صدیقه جمشیدی برای مقاله "بررسی گفتمان هویت در نمایشنامه بهرام بیضایی" و عسل ملکی برای  مقاله "واکاوی تاثیرات اهداف مسئولان بر محورهای جشنواره های تئاتر و کنش هنرمندان" از تهران داده شد.

در بخش ترجمه و بخش مقالات مروری هیات داوران با احترام به تلاش مترجمان و پژوهشگران هیج اثری را  برای دریافت جوایز معرفی نکرد.

گفتنی ست، دومین جشنواره ملی تئاتر اهواز با موضوع آب از یکم لغایت چهارم دی ماه در اهواز برگزار شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید