امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

چهار فیلم کوتاه از خوزستان در جشنواره‌ «SWIFF» آمریکا

فیلم‌ «او» ساخته‌ علی حیاتی و فیلم‌های «برای او»، «یک اتفاق کوچک» و «بهمن» هر سه از ساخته‌های سیدمرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه‌ دومین جشنواره‌ بین‌المللی دانشجویی فیلم «SWIFF» آمریکا انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره رویدادی سینمایی و فرصتی است تا فیلم‌سازان نوظهور هنر خود را ارتقا دهند و فیلم‌های‌شان را برای اکران در پرده‌ بزرگ ارایه دهند.

جشنواره ‌فیلم «SWIFF» بزرگ‌ترین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه در جهان است و امسال بیش از ۱۳ هزار فیلم از ۱۲۰ کشور دنیا به این جشنواره ارسال شده است. این جشنواره به فیلم‌ها و فیلم‌سازان برتر جایزه اهدا خواهد کرد.

فیلم «او» پیش از این در نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Flowers Against Bullets» اتریش، نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «TopShot» لهستان، سیزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Lift-Off Sessions» انگلستان، چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Kalakari» هندوستان، دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «South Italy» ایتالیا و همچنین در پنجاه‌وهفتمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه «Bilbao» اسپانیا حضور داشته و به نمایش درآمده است.

جشنواره «Bilbao» از جمله جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است که فیلم‌های برتر آن به بخش مسابقه‌ فیلم کوتاه اسکار معرفی می‌شوند.

فیلم «برای او» چهل‌وسومین، فیلم «یک اتفاق کوچک» سی‌وچهارمین و فیلم «بهمن» هشتمین حضور جشنواره‌ای خود را تجربه می‌کنند. این سه فیلم تا به ‌حال بیش از بیست‌وشش جایزه‌ ملی و بین‌المللی در جشنواره‌های سینمایی دریافت کرده‌اند.

این جشنواره‌ بین‌المللی از ۱۸ تا ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی مطابق با ۲۸ خرداد تا چهارم تیر ۱۴۰۲ در آمریکا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید