امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تجمع هنرمندان تئاتر در پلاتو نمایش تالار آفتاب اهواز

 یک کارگردان تئاتر از اعتراض هنرمندان نسبت به واگذاری پلاتوهای نمایش تالار آفتاب اهواز به شهرداری خبر داد و گفت: پذیرفته نیست توافقاتی را شهرداری انجام دهد که خروجی آنها تضییع حقوق هنرمندان باشد.

سید صادق فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سال ۹۵ هنرمندان اهواز به دلیل کمبود فضای فرهنگی در شهر تصمیم گرفتند که به صورت خودجوش و با کمک و همکاری شهرداری و ارگان‌های وقت اقدام به ساخت پلاتوهای تئاتر در شهر کنند ادامه داد: شهرداری وقت اهواز همکاری لازم را انجام داد و این پلاتوها در مجاور تالار آفتاب تا سقف ساخته شدند.

وی یادآوری کرد: بعد از آن نیز از جانب استاندار وقت ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این پلاتوها به هنرمندان اختصاص داده شد اما اداره کل ارشاد این مبلغ را جای دیگری هزینه و پلاتوها را تکمیل نکرد.

فاضلی با اشاره به اینکه در همه‌ شهرستان‌ها متولی ساخت فضاهای فرهنگی شهرداری است گفت: در کلانشهر اهواز به جای افزایش فضاهای فرهنگی شهرداری تصمیم گرفته است این پلاتوها را به فضای اداری منطقه شش خود تبدیل کند.

تجمع هنرمندان تئاتر در پلاتو نمایش تالار آفتاب اهواز

وی تصریح کرد: مطالبه ما این است که چرا شهرداری باید همین مقدار فضای فرهنگی باقی‌مانده برای فعالیت هنرمندان را بگیرد. هیچ کس نیست به فریاد این شهر برسد و فقط دم از هزینه‌های فرهنگی برای شهر می‌زنند که هیچ کدام صحت ندارد.

این کارگردان تئاتر افزود: هنرمندانی که چشم امیدشان در این مدت به دستگاه‌های اجرایی و شهری بود تا با یافتن راهی برای فعالیت در مجتمع فرهنگی‌ـ‌ هنری اقدام کنند هم‌اکنون و با این اقدام شهرداری در تالار آفتاب تجمع کردند و خواهان شنیدن صدای حق‌خواهی‌شان برای عدم تغییر کاربری این پلاتوها شدند.

فاضلی ادامه داد: این هنرمندان سینه‌سوخته برای فعالیت فرهنگی‌ـ ‌هنری دچار مشکلات متعددی از جمله نبود امکانات و فضای فرهنگی مناسب و نیز نبود حمایت از سوی مدیران و مسؤولان ذی‌ربط هستند. آنها گله و شکایت شان را باید پیش چه کسی ببرند و بدون حمایت چطور باید در عرصه فرهنگ و هنر ماندگار شوند و به فعالیت ادامه دهند؟

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید