امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار می شود

 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر، امین سپهریان اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی دزفول در آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود. 

 او شعار این جشنوار را "حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی" بیان کرد و گفت: پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سه بخش اصلی صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی و یک بخش جانبی کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه پیام این جشنواره "صلح، ارمغان کبوتران سفید در آسمان کودکی و نوجوانی" است عنوان کرد: از اهداف جشنواره می توان به تقویت هویت اسلامی، ایرانی در افزایش نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان، ابلاغ پیام صلح و دوستی به کودکان جهان، تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از قابلیت های نمایشی، گسترش و کمک به تولید نمایشنامه نویسی و نمایش در زمینه کودک و نوجوان و بالا بردن سطح علمی و ایجاد بستری برای ارزیابی آثار هنری  اشاره کرد.

 او با اشاره به اینکه تندیس ویژه جشنواره، "پرتقال طلایی" است گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ است آثار پذیرفته شده در ۳۰ مهرماه اعلام می شوند و آیین بازگشایی جشنواره ۱۴ آبان ماه است.

 سپهریان خاطر نشان کرد: بخش صحنه ای جشنواره به صورت حضوری و با موضوع آزاد است اما برای کمک به رشد و توسعه تئاتر کشور ، نمایشنامه های ایرانی با محوریت شعار جشنواره، قصه های اصیل ایران، جوانی جمعیت و عفاف و حجاب در اولویت پذیرش قرار دارند.

وی با بیان اینکه بخش خیابانی جشنواره نیز به صورت حضوری است تصریح کرد: نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب، اولویت انتخاب در این بخش است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: بخش نمایشنامه نویسی به صورت غیرحضوری برگزار می شود و به آثاری ترتیب اثر داده می شود که در هیچ جشنواره داخلی و خارجی دارای رتبه نبوده و چاپ کتاب نشده باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از زحمات انجمن هنرهای نمایشی دزفول و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهر در اهتمام و پیگیری مستمر به منظور آماده کردن فضای مناسب برای برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

نشانی دبیرخانه جشنواره، شهرستان دزفول، خیابان کشاورز، بین خیابان های رسول اکرم (ص) و شهید دکتر بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر  می توانند با شماره های 42240300-061 (اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی دزفول-واحد امور هنری) و 09369732653 (روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی دزفول- محمدرضا خردمند) تماس بگیرند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید