گزارشی از آغاز به کار نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان در اهواز

 

آغاز به کار نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان اهواز

نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان، صبح روز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، در آیین افتتاحیه این مهرواره گفت: برگزاری مهرواره سرود در راستای ظهور و بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وحید کیانی تأکید کرد: عنوان مهرواره این رویداد را غیر رقابتی کرده است و کانون با تغییر عنوان جشنواره به مهرواره به دنبال کم‌رنگ کردن فضای رقابتی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است.

او با اشاره به این‌که در دو روز برگزاری این مهرواره 13 گروه سرود از 10 شهر استان حضور خواهند داشت یادآور شد: سه گروه منتخب این مهرواره به مرحله کشوری «مهرواره سرود» کانون که از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ با میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

 

 مشاور استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: قلب کودکان و نوجوانان مانند یک زمین مستعد است که هر بذری در آن کاشته شود اثر کیفی و مطلوب به بار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر افزود: اگر این بذر فرهنگ و هنر اسلامی باشد یک جوان مستعد و متعهد خواهیم داشت و آینده‌ی خوبی برای کودکان و نوجوانان استان پیش‌بینی می‌کنیم و اگر متولیان امر فرهنگ و هنر در این زمینه کم‌کاری کنند قطعاً با مشکل روبرو خواهیم شد.

در ادامه این مراسم مشاور امور هنری استاندار خوزستان نیز گفت: برگزاری مهرواره سرود توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبلور مهری در حرکت فرهنگی استان است.

رضا کیانی با اشاره به این‌که کانون در فصل جدید فعالیت‌های خود، جرقه‌های بسیاری در فرهنگ و هنر استان ایجاد کرده است تأکید کرد: هر کدام از این برنامه‌ها باعث ایجاد هم‌افزایی، تعامل و نشاط اجتماعی شده است.

او با اشاره به تاریخچه سرود گفت: سرودها در جریان‌های اجتماعی نقشی تأثیرگذار داشته و دارند و به همین دلیل می‌بایست در راستای ایجاد شور و نشاط، تفکر و تعلق و پالایش روحی و تقویت کار گروهی متولیان فرهنگی به آن توجه ویژه داشته باشند و با هم‌افزایی بر گسترش این فعالیت همدیگر را یاری کنند.

در این مهرواره دو روزه که تا 5 دی‌ماه ادامه خواهد داشت 13 گروه سرود از شهرهای اهواز، امیدیه، آبادان، باغ‌ملک، حمیدیه، ملاثانی، بهبهان، دزفول، ماهشهر و ایذه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

«کاظم پوره» نویسنده و آهنگساز، «سجاد کوراوند» مدرس موسیقی و مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان خوزستان و «کورش بهراد» مدرس موسیقی، آهنگساز و عضو ارشد «وابسته یک» خانه موسیقی ایران داوران این جشنواره هستند و آثار این بخش از جشنواره را ارزیابی خواهند کرد.

گفتنی است: نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تا 4 دی ۱۳۹۸ در اهواز، مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 *****

رقابت ۹ گروه در نخستین روز مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان

رقابت 9 گروه در نخستین روز مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان

نخستین روز مهرواره سرود «آفرینش» کانون خوزستان، که صبح روز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز آغاز به کار کرد با رقابت ۹ گروه همراه است.

به گزارش حبیب نیوز، در نوبت صبح این جشنواره که پس از مراسم افتتاحیه در حال برگزاری است، گروه‌های سرود «اشبال کارون (شیرهای کارون)»، «میهن من، مادر من» و «اوج» هر سه از شهرستان اهواز، «قاصدک» از امیدیه و «بندر» از آبادان، به روی صحنه خواهند رفت.

در نوبت عصر این مهرواره نیز گروه‌های «رنگین‌کمان» از باغ‌ملک، «طموح (آرزوها)» از حمیدیه، «صدای سبز» از ملاثانی و «مصباح الهدی (چراغ هدایت)» از حمیدیه سرودهای خود را اجرا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «کاظم پوره» نویسنده و آهنگساز، «سجاد کوراوند» مدرس موسیقی و مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان خوزستان و «کورش بهراد» مدرس موسیقی، آهنگساز و عضو ارشد «وابسته یک» خانه موسیقی ایران داوران این جشنواره هستند و آثار این بخش از جشنواره را ارزیابی خواهند کرد.

گفتنی است: نخستین مهرواره سرود «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 3 تا 4 دی ۱۳۹۸ ساعت 9:30 الی 16در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و سه گروه منتخب این مهرواره به مرحله کشوری «مهرواره سرود» کانون که از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ با میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید