امروز:
دوشنبه - 18 تير - 1403
ساعت :

خیر فرهنگی خوزستانی۱۲۵۰ جلد کتاب نفیس اهدا کرد

 یک شاعر و پژوهشگر خوزستانی ۱۲۵۰ نسخه از کتاب های خود را به نهاد کتابخانه های عمومی کشور اهدا کرد.

 به گزارش ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ پایگاه خبری تحلیلی حبیب خبر، سیدمهدی موسوی نژاد، سه عنوان کتاب تاریخی- تحلیلی با نام های "زنان تأثیرگذاردر تاریخ ایران"، "نبردهای سرنوشت ساز در تاریخ ایران" و "یک صد و سی نابغه ی جنگ سالار جهان"، یک عنوان کتاب انتقادی با نام "شبه علم توهم یا واقعیت؟" و مجموعه شعر خود را با عنوان "دیوان بی نام، معتکف بر خویش" - که به صورت نفیس چاپ و منتشر ساخته بود- در ۱۲۵۰ نسخه به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از جمله آستان قدس رضوی، آستان مقدسه ی حضرت معصومه، دانشگاه ها، شخصیت های فرهنگی و علمی کشوراهدا کرد.

 ارزش ریالی این کتاب های نفیس دو میلیارد تومان برآورد شده است.

 این پژوهشگر و خیر فرهنگی در حال حاضر کتابِ «تاریخ کامل ایران» را زیر چاپ دارد.

 یک شاعر و نویسنده خوزستانی این باره گفت: ایجاد مجمع خیرین فرهنگی می تواند گام بسیار مؤثری در راه عمومی سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

دکتر حجت الله جانبی، ادامه داد: جامعه فرهنگی ما به افرادی چون مهندس سید مهدی موسوی نژاد نیاز دارد و امیدوارم کسانی که توانایی و تمکن مالی دارند وارد حوزه ی فرهنگِ کتاب و کتابخوانی شوند.

کتاب «زنان تأثیرگذار در تاریخ ایران» این نویسنده، شرح حال زنان نامدار ایرانی در طول تاریخ است. زنانی همچون، آرتمیس، آذرمیدخت، ترکان خاتون، گوهرشادخانم و بی بی مریم بختیاری و...

در مقدمه این کتاب به قلم موسوی نژاد می خوانیم: «جایگاه زنان در دوره های تاریخی یک کشور و مشارکت آنان در امور سیاسی و اداریِ حکومت ها به منزله ی یکی از شاخص های عمده ی توسعه جوامع تلقی می شود.

بی شک وضع اجتماعی زنان در هیچ دورهی تاریخی از وضع عمومی جامعه مجزا نبوده است. اگرچه دانسته های ما درباره ی بخش های مختلف جامعه ی ایران باستان به طورعام و وضعیت زنان به طورخاص به دلیل کمبود منابع نوشتاریِ همزمان و شواهد باستانشناسی، کم و پراکنده است؛ اما براساس همین منابع و اسناد، می توان گفت که زنان در ایران باستان نه تنها از احترام فراوان برخوردار بودند؛ بلکه در بسیاری از موارد در مشاغل حساس سیاسی و اجتماعی از حقوقی برابر با مردان بهره می بردند.

زنان ایرانی می توانستند صاحب کسب و کار باشند، سفر کنند و اگر عضو خاندان شاهی می بودند می توانستند در جلسات مشاوره و رایزنی سیاسی حضور داشته باشند.»

در "نبردهای سرنوشت ساز ایران"، موسوی نژاد در مبانی نظری، به تعریف لغوی و اصطلاحی جنگ و انواع جنگ پرداخته و پس از آن جنگ های سرنوشت ساز کشورمان را به ترتیب از عهد باستان تا پایان دوره ی پهلوی مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

کتاب"یک صد و سی نابغه ی جنگ سالار جهان" روایت جنگ سالاران جهان از عهد باستان تا دوره ی معاصر است؛ از آشور بانی پال تا هیتلر و...

کتاب انتقادیِ"شبه علم توهم یا واقعیت؟" برای نخستین بار در ایران به تحلیل و بررسی شباهت ها و تفاوت های علم و شبه علم می پردازد.

"دیوان بی نام، معتکف بر خویش" که در نزدیک به ۹۰۰ صفحه چاپ و منتشر شده است شامل غزل ها، دوبیتی ها، رباعی ها و مثنوی های موسوی نژاد است. شعرهای عرفانی این شاعر سبک جدیدی از عرفان را ارایه می دهد که در نوع خود تازه و بدیع است.

خبرنگار: حبیب اله بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید