امروز:
سه شنبه - 12 تير - 1403
ساعت :

نویسنده و هنرمند مسجدسلیمانی درگذشت

نویسنده و هنرمند مسجدسلیمانی دارفانی را وداع کرد.

یارعلی پورمقدم، داستان‌نویس کشورمان، در ۷۱ سالگی درگذشت.

محمد ولی‌زاده، پژوهشگر و از دوستان او با تایید این خبر گفت: یارعلی پور مقدم صبح روز جمعه، دوازدهم اسفند ماه از دنیا رفت.

به گزارش حبیب خبر، يارعلی پورمقدم كه متولد ۱۳۳۰ در شهرستان مسجدسليمان است، کار ادبی خود را از سال‌های دهه ۵۰ و با چاپ نمايشنامه «آه اسفنديار مغموم» آغاز کرد كه اين اثر برنده جايزه نمايشنامه‌نويسی جشن هنر طوس در همان سال شد.

 اين نويسنده در ادامه، کتاب «آينه، مينا، آينه» (۱۳۵۶)، «اي داغم سی رويين‌تن» (۱۳۶۷) و «گنه گنه‌های زرد» (۱۳۶۹) را چاپ کرد. نام يارعلی پورمقدم وقتی بيش از پيش مطرح شد كه تک‌داستانی از او با نام «پاگرد سوم» بر تارک مجموعه داستانی مشترک به همين نام قرار گرفت، با مقدمه هوشنگ گلشيری و در كنار نام‌های ديگری كه همگی در جلسات كارگاهی گلشيری حاضر بودند.

تک‌داستان ديگری از پورمقدم با نام «هفت خاج رستم» هم از جمله داستان‌های كوتاه به يادماندنی سال‌های گذشته ادبيات ماست؛ اما پورمقدم با چاپ كتاب «حوالی كافه شوكا» (۱۳۷۸) بود كه جايگاه خود را به عنوان نويسنده‌ای صاحب سبک تثبيت كرد و با «رساله هگل» (۱۳۸۳) و «تيغ و زنگار» (۱۳۸۶) نگاه خاص و يگانه خود را بيش از پيش نماياند.

 پورمقدم علاوه بر داستان‌نويسی و نمايشنامه‌نويسی، بانی و برگزاركننده مسابقه عكس شوكا (از سال ۱۳۸۵) و صاحب مقالاتی متعدد در زمينه هنرهای تجسمی است.

پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، درگذشت یارعلی پورمقدم را به خانواده محترم و جامعه ادبی و هنری کشورمان تسلیت می گوید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید