امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

رییس حوزه هنری خوزستان، گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی صفحه پررنگی از تاریخ ماندگار ایران است که به ملت و مملکت و کشورهای آزادی‌خواه جهان اعتبار و آبرو بخشید.

 

 به گزارش حبیب خبر، محمد شهبازگهرویی در نخستین جلسه کارگروه هنری دهه فجر انقلاب اسلامی- که به دبیری حوزه هنری خوزستان و با حضور دستگاه‌های عضو این کمیته و مجموعه‌های مردمی برگزار شد- نقش مردم ایران را در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی و سراسری بود و همه قشرهای مردم در سراسر کشور با تمام قوا و تمام وجود در آن مشارکت داشتند و این امر یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی است.

 

شهبازگهرویی تاکید کرد: در کارگروه هنری دهه فجر باید به دو بخش محتوایی و شکلی توجه شود. این جلسه اعلام برنامه نیست بلکه می‌خواهیم سیاست‌گذاری درباره برنامه‌های این دهه داشته باشیم.

 

رییس حوزه هنری خوزستان گفت: در بحث شکلی باید به جای اینکه هر دستگاه به بیان گزارش اکتفا کند همه دستگاه‌های مربوط تولیدات مشترک انجام دهند و به هویت مشترک دست پیدا کنیم.

 

او افزود: به لحاظ محتوایی نیز هر ساله شعارهایی از ستاد دهه فجر به صورت سراسری اعلام می‌شود که پیشنهاد می‌شود در ذیل آن ما هم در استان شعارهای بومی و متناسب با فرهنگ و رویدادهای این استان طراحی کنیم.

 

 رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این جلسه گفت: ایام دهه فجر فرصتی است که گفتمان انقلاب اسلامی را بازخوانی و از آن دفاع کنیم. خاصیت اسلام این است که اگر آموزه‌های دینی در جامعه تثبیت و نهادینه شود جامعه از ظرفیت‌های آن استفاده می‌کند و ظرفیت‌ها به فعلیت می‌رسد و همین معادله در طول انقلاب هم ساری و جاری است و اگر گفتمان انقلاب اسلامی نهادینه شود و در جامعه به فعلیت برسد بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، با اشاره به اینکه امروز بخش زیادی از مشکلات جامعه به خاطر فاصله گرفتن از آموزه‌های انقلابی است اضافه کرد: شرایط اقتصادی و معیشتی باعث شده که گاهی در دفاع از آرمان‌های انقلاب دچار یاس و ناامیدی شویم و اگر مسئولان به این آموزه‌ها عمل می‌کردند بخش زیادی از مشکلات حل می‌شد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بر توجه به موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و این موارد در شعارها و پیام‌های نوروزی ایشان کاملا مشهود است اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی قابل دفاع است که باید به آن پرداخته شود.

 

قربانی تاکید کرد: ضرورت دارد که در انتقال پیام به ویژه پیام‌های ارزشی حتما بُعد هنری و زیبایی‌شناختی و مخاطب‌شناسی دیده شود که خوش بختانه این ظرفیت در حوزه هنری وجود دارد.

 

سپس هر یک از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده دستگاه خود پرداختند و در راه هماهنگی بیشتر برای اجرایی شدن آنها به گفت‌وگو نشستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید