امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری سومین کنگره فرهنگی ادبی سردار دل ها ویژه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و در قالب دهمین کنگره ملی شعر نخل و کارون در بهمن ماه امسال در شهرستان شوشتر خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج گفت: این کنگره با هدف گرامی داشت یاد و خاطره ی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ‌شهدای مدافع حرم و قدردانی از پدید آورندگان آثار ارزشی و ادبی به ویژه در حوزه دفاع مقدس، مقاومت، دفاع از حرم برگزار می شود.

 او افزود: علاقه مندان می توانند برای شرکت در این کنگره  آثار خود را ( در شبکه های اجتماعی ) به شماره ۰۹۱۶۶۰۹۲۳۵۲ ارسال کنند. 

 کلاه کج در ادامه بخش های موضوعی این کنگره  را شامل: 

 ۱) زندگی ، ایثار و شهادت سردار سلیمانی 

 ۲) حجاب و عفاف از منظر سردار دل ها 

 ۳) نقش موثر سردار سلیمانی در پیشگیری از آسیب ها و شکاف های اجتماعی و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی 

 ۴) سردار سلیمانی و وحدت اقوام

 ۵) اهمیت حفظ و ترویج هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی و وطن دوستی از منظر سردار سلیمانی

 ۶) اهمیت تحکیم خانواده در سخنان سردار سلیمانی 

 ۷) دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب از دیدگاه سردار دلها 

 ۸) ولایت مداری در مکتب حاج قاسم سلیمانی

 ۹) آداب و اخلاق اجتماعی از نظر سردار سلیمانی 

 ۱۰) اهمیت امنیت ملی و رفاه اجتماعی مردم از دید سردار سلیمانی 

دانست و گفت: پس از داوری آثار ، از برگزیدگان این بخش ها در آیین پایانی قدردانی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قدردانی از خانواده شهدای شاخص انقلاب، دفاع مقدس و نیز مدافعان حرم را از برنامه های اصلی این رویداد ادبی و ارزشی دانست و گفت: از بخش های جانبی این کنگره می توان به برپایی نمایشگاه کتاب و عکس و همچنین تشکیل کارگاه های بصیرتی، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد . 

کلاه کج با اشاره به گاه شمار کنگره گفت: مهلت ارسال اثر برای شاعران سراسر کشور ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ خواهد بود و این زمان با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تمدید نخواهد شد. 

گفتنی است: کنگره ادبی و فرهنگی سردار دل ها به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، فرمانداری، دفتر امام جمعه ،ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر به مدت دو روز ( ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه سال جاری ) با حضور علاقه مندان به شعر و ادبیات، مردم و مسوولان در تالار فرهنگ شوشتر برگزار می شود. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید