امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کناره‌گیری اعضای هیئت‌مدیرهٔ خانه شاعران، انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان

 

اعضای هیات‌مدیرهٔ خانه شاعران، انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان اعلام کناره‌گیری کردند.

 

به گزارش جماران؛ بیوک ملکی، محمدرضامحمدی نیکو، ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی و آرش شفاعی (اعضای هیات‌مدیرهٔ دفترشعرجوان) با امضای نامه‌ای ضمن بیان شمه‌ای از وضعیت فعلی کشور خصوصا در حوزهٔ فرهنگ، از ادامهٔ فعالیت در دفتر‌ شعر‌جوان کناره گرفتند.

 

گفتنی‌ است: پیش از این نیز مصطفی رحماندوست، ساعد باقری و بیوک ملکی از عضویت در هیئت‌مدیرهٔ انجمن شاعران استعفا داده بودند که با تشکیل‌نشدن مجمع عمومی در موعد مقرر، بررسی استعفاها در آن هنگام ممکن نشد. متن نامه و اسامی امضاکنندگان از این قرار است:

 

به نام چاشنی‌بخش زبان‌ها

 

حلاوت‌بخش معنی در بیان‌ها

 

مجموعهٔ خانهٔ شاعران مشتمل بر انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان ، چندین دهه به‌رغم همهٔ بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌ها تلاش کرد تا محیطی فراهم آورد برای رشد و اعتلای شعر امروز .

جلسات حضوری نقد و بررسی شعر در حوزه‌های متنوع بزرگسال و کودک‌و‌نوجوان،  بازشناخت میراث گران‌بهای ادب فارسی و همچنین فراهم آوردن عرصه برای شناخت جریان‌های نوین شعر فارسی و ترغیب شاعران جوان به نوگویی و نوجویی وجههٔ همت بانیان و اعضای ادوار هیات‌مدیره‌ها طی این سال‌ها بوده است.

 

منت خدای را که با همهٔ فراز و فرودها و  تنگناها و  فشارها ، خانهٔ شاعران هماره بر حفظ استقلال خود در پیمودن این راه پای تاکید فشرده‌ست.

و اما مدت‌هاست که به علل گونه‌گون، تداوم این مسیر در عین حفظ گوهر استقلال و آزادگی، و نیز نگاه‌داشت میراث معنوی مشفق و قیصر، سخت‌دشوار، و بل که ممتنع است.

 

از سویی افزایش تضییقات و فشارها و از دیگرسو برخی بدعهدی‌ها گلوی خانهٔ شاعران را می‌فشارد، و این‌همه در شرایطی است که بی‌رسمی‌های متولیان و  مدیران در عرصهٔ فرهنگ و هنر کشور نیز- همچون دیگرعرصه‌ها- نسبتی با سرزمین فردوسی و نظامی و مولانا و سعدی و حافظ ندارد و دریغا رنج‌ها و تلخکامی‌ها که از این رهگذر بر مردم این سرزمین تحمیل می‌شود و کیست که نداند که آزادی بیان همچون نفس است برای بقای هنر و ادبیات.

 

ما امضاکنندگان که در شمار موسسان، یا اعضای هیات‌مدیره و یا هردوانیم، اعلام می‌کنیم که راه مواجهه با این فشارها و تضییقات و بدعهدی‌ها نه رفتن بر در ارباب بی‌مروت‌و فرهنگ‌ستیز، بل که در کناره‌گیری داوطلبانه از ادارهٔ خانهٔ شاعران است و دیگر چه با اصحاب زر و زور توانیم گفت، جز آن که:

بدین راه و روش میرو، که با دلدار پیوندی!

 

بیوک‌ملکی مدیر عامل دفتر شعر جوان و عضو هیات‌مدیرهٔ انجمن شاعران ایران

 

مصطفی رحماندوست عضو هیات‌مدیرهٔ انجمن شاعران ایران

 

محمدرضا محمدی نیکو عضو موسس و عضو هیات‌مدیرهٔ دفتر شعر جوان

 

ساعد باقری عضو موسس و عضو هیات‌مدیرهٔ انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان

 

عبدالجبار کاکایی عضو هیات‌مدیرهٔ دفتر شعر جوان

 

آرش شفاعی عضو هیات‌مدیرهٔ دفتر شعر جوان

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید