امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در آیین نکوداشت استاد داراب رییسی گفت: توجه به پیشکسوتان، فعالان، مفاخر و تاثیرگذاران ادب و هنر توسعه ی فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

 

به گزارش حبیب خبر، علی بهرامی در آیین نکوداشت- که استاد داراب رییسی گفت: داراب رییسی از شاعران نامدار بختیاری است و می توان گفت: داراب افسر و داراب رییسی گنجینه های ارزشمند شعر و ادبیات بختیاری اند و تکریم و تجلیل از این تلاشگران که عمر و سرمایه خود را صرف احیای زبان و فرهنگ اصیل بختیاری کرده اند می تواند در بازشناخت هر چه بیشتر ظرفیت های فرهنگی و ادبی اقوام متمدن استان تاثیرگذار باشد.

 

بهرامی با اشاره به آثار استاد داراب رییسی یاداور شد : بسیاری از شاعران نوپا و جوان بختیاری با کتاب ارزشمند استاد داراب رییسی یعنی "گلبانگ بختیاری" علاقه مند به سرایش شعر به زبان بختیاری شده اند و در سال های اخیر از همین راه نسلی پویا و مستعد در منطقه ی زاگرس پدید آمده که شعر بختیاری را جدی و متعهدانه دنبال می کند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر با اشاره به حضور دکتر "سیدمجید امامی" در شوشتر گفت: بی شک حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در آیین نکوداشت شاعر فقید استاد زنده یاد داراب رییسی نشان دهنده توجه این دولت به پیشکسوتان و موسپیدکرده های فرهنگ و ادب ایران زمین است که شوق و شور و انگیزه را در ما مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر و ادب برای برگزاری برنامه هایی از این دست دو چندان می کند.

 

بهرامی با اشاره به حضور اقوام، هنرمندان و اهتمام مسوولان شهرستان و استان در برگزاری همایش گلبانگ بختیاری گفت: بر خود وظیفه می دانم از مدیران استانی و شهرستانی و مردم متمدن شوشتر و هنرمندان اقوام مختلف در ثبت این رویداد فرهنگی ادبی تشکر کنم.

چرا که همت بلند این عزیزان و حضور و مشارکت مثال زدنی شان باعث شد تا در فضایی آرام و هنرمندانه، نکوداشت استاد رییسی در شهر تاریخی و باستانی شوشتر به نحو مطلوب برگزار شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید