امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کتاب "چهارشنبه ده صبح" سومین مجموعه داستان نوجوان حسین بازپور، نویسنده‌ و شاعر جوان دهه‌هشتادی روانه‌ی بازار کتاب شد.

به گزارش حبیب خبر، این مجموعه داستان کوتاه، شامل پنج داستان کوتاه در ۶۰ صفحه، با طراحی جلد سیاوش برادران و در تیراژ ۵۰۰ نسخه با قیمت ۳۰ هزار تومان؛ توسط انتشارات تیماج به چاپ رسیده است

دهم آذر، بی‌اتفّاق خاص، بیست اسفند، یک روز معمولی و چهارم مهر اسامی داستان‌های "کتاب چهارشنبه ده صبح" است.

این مجموعه داستان به زبانی ساده و روایتی یک دست، با راوی‌های اول شخص، سوم شخص محدود و راوی سوم شخص دانای کل، برای نوجوانان روایت شده‌است.

نویسنده‌ و شاعر جوان خوزستانی درباره در این مجموعه داستان، گفت: در این کتاب به مسایل اجتماعی و دغدغه‌های نوجوان امروز با نگاهی تازه، پرداختم.

طراحی شخصیت‌ها و روایت داستان‌ها، با زبانی یک‌دست بسیار برای من حایز اهمیت است.

در داستان‌ها، صرفاً به یک موضوع و جنبه نپرداختم و در ادامه و در بطن داستان‌ها، به سایر موضوعات و معضل هایی که نوجوانان امروز، کم‌و‌بیش با آن درگیر هستند، پرداختم و شاعرانگی در داستان؛ تضاد مابین شخصیت‌ها را خلق کردم که مخاطبان با طیف دیگری از آدم‌ها آشنا شوند.

حسین بازپور افزود: کرج، اردبیل و اهواز اسامی مکان‌هایی‌ است که داستان‌ها را در آن روایت کردم، نزدیکی موضوع داستان، به مکان داستان، بسیار مهم است که سعی کردم به این موضوع به خوبی دقت کنم.

او گفت: امروزه، نویسندگان خوب و توانمندی در سراسر کشور داریم، که نیازمند حمایت جدی متولیان فرهنگی هستیم، به گمان بنده، این نسل جوان نویسندگان، می‌تواند ادبیات داستانی امروز را از بن‌بست خارج کند و جریان‌ساز باشد و در جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

بازپور در پایان گفت: کتاب بعدی‌ام مجموعه داستانی با عنوان "بی‌اتفّاق خاص" است که در سال آینده توسط نشر تیماج منتشر خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید