"حرفی نماند" مجموعه غزل سیدحسن سبزقبا است

حرفی نماند

 مجموعه غزل "حرفی نماند" سروده سیدحسن سبزقبا منتشر شد.

 

 این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بعد از "هیچ نگفت" که اولین مجموعه‌ غزل‌ام بود «حرفی نماند» تازه‌ترین و دومین مجموعه ‌غزلی است که چاپ و منتشر شده است.

 

 وی گفت: نام مجموعه برگرفته از مضامین و مفاهیمی است که در این اشعار به کار برده‌ام اما به طور مشخص‌تر این نام را از یکی از غزل‌های این کتاب وام گرفته‌ام.

 

 او بیان کرد: «حرفی نماند» حاصل دومین همکاری من با انتشارات شانی است که صمیمانه از این مجموعه و جناب مجید صالحی تشکر می‌کنم.

 

  شاعر «حرفی نماند» درباره طرح جلد کتاب گفت: طرح جلد «حرفی نماند» هم مثل «هیچ نگفت» اثری هنرمندانه از برادر بزرگوار و هنرمندم سید مرتضی سبزقبا است که خودش خوب می‌داند چقدر او و سینمایش را دوست‌ می‌دارم.

 

 سبزقبا گفت: «حرفی نماند» حاصل تجربه و روایت‌گر یک سال و چندی یا بهتر و دقیق‌تر بگویم 392 روز از دنیای تاریک و روشن ذهنی و خیالی‌ من است؛ خیالی که خیلی هم از واقعیّت دور و نامأنوس نیست.

 به هر حال، دنیای کوچکی‌ است که خودم برای خودم ساخته‌ام و در هوایش نفس می‌کشم و این را هم بگویم که به شدّت دوست‌اش دارم و قصدی برای دل‌ کندن از آن ندارم.

 

 این شاعر ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مفاهیم و دغدغه‌هایی که مدنظرم بوده و به روی کاغذ منتقل شده است برای دوستان عزیز و مخاطبانی که منّت بر سر بنده می‌گذارند و نوشته‌های دست‌وپا شکسته‌ام را می‌خوانند قابل تحمّل و تأمل باشد و بتوانم هر چند کم و هر چند ناچیز دنیای اطراف‌ام را با دنیای کوچکی که برای خودم ساخته‌ام آشنا کنم‌.

 

مجموعه غزل «حرفی نماند» هم‌اکنون بر پیشخوان کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور نشسته است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید