امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

امین تقوی عضو کتابخانه مرکزی خوزستان در "مسابقه ملی مشاعره امیر بیان" به رتبه‌ برتر  دست یافت.

 به گزارش حبیب خبر از  پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، "مسابقه مشاعره امیر بیان" از مجموعه برنامه‌های پیش بینی شده توسط محافل ادبی نهاد به مناسبت عید غدیر خم-که با هدف ارج نهادن به سنت ادبی مشاعره و آشنایی بیشتر مخاطبان با اشعار علوی و غدیری و همچنین ترویج درست خوانی در سطح استانی برگزار شد- برگزیدگان خود را در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال معرفی کرد.

در این مسابقه که سومین مسابقه ملی مشاعره پس از مسابقات مشاعره با موضوعات شعر رضوی و کتاب است؛ ۲۵۰ نفر شرکت کننده از ۳۱ استان کشور در مراحل استانی و ملی به رقابت پرداختند.

پس از برگزاری مسابقات استانی، انتخاب افراد برای شرکت در مشاعره ملی غدیر در شش نوبت در سه روز انجام گرفت و ۴۰ نفر از شرکت کنندگان در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

مسابقه مشاعره با داوری شورای ادبی و دبیران محافل ادبی و داوران حاضر در مراسم متشکل از مصطفی محدثی خراسانی، فریبا یوسفی، وحید سمنانی، حامد محقق، نصیبا مرادی و با اجرای سمانه رحیمی در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد و در نهایت از ۱۶ نفر از برگزیدگان در این مسابقه شامل ۷ نفر بزرگسال و ۹ نفر کودک و نوجوان معرفی و تقدیر شدند.

برگزیدگان بالای ۱۸ سال این مسابقه شامل: امین تقوی از کتابخانه مرکزی خوزستان، مهران قربانی از استان اصفهان، کوثر کریمیان از کتابخانه حاج عبداللهی گناباد در استان خراسان رضوی، امیرحسین نعمتی از کتابخانه شهید باهنر لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد، مژده موجی، ناهید خلفیان از کتابخانه امیرکبیر آبدانان در استان ایلام و سید صادق خاموشی از کتابخانه ولایت اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه بودند.

همچنین الینا شریکیان از کتابخانه مرکزی بجنورد در استان خراسان شمالی، ترانه حصار کوشکی از کتابخانه پیامبر اعظم(ص) نظرآباد در استان البرز، حدیث گلباف از شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی، لیلا قربانی از کتابخانه استاد محمدی اشتهاردی از استان البرز، فاطمه زهرا نژاد عبدالله از کتابخانه شهید ابدی شهری گناباد در استان خراسان رضوی، سیده حلما نجاتی حسینی از کتابخانه مرکزی بجنورد در استان خراسان شمالی، زهرا میری سیاهی از کتابخانه سید افضل موسوی در استان زنجان، حدیثه استانی و الینا بافنده از کتابخانه مجتهدالزمان بیگدلی آران و بیدگل در استان اصفهان، برگزیدگان ریز ۱۸ سال این مسابقه مشاعره بودند.

گفتنی است: ثبت نام برای عضویت در محفل ملی مشاعره- که هم اکنون نزدیک به ۳۴۰ عضو دارد- شرکت در لیگ ملی مشاعره نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه دارد. علاقه مندان می توانند تا ۳۱ تیر ماه به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۴۵۰ مشخصات خود را ارسال نمایند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید