امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با فرماندهی سپاه حضرت ولی عصرعج

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: در حوزه فرهنگی غنی هستیم و چیزی کم نداریم و مقاومت ما هم به خاطر غنای فرهنگی و ایرانی بسیار بالای ماست.

به گزارش حبیب خبر، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ابراز خرسندی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونان ایشان در این دیدار و همچنین عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج به بسیجیان و مجموعه فرهنگ و هنر استان گفت: گستره کاری بسیج هم نرم و هم نیمه سخت و سخت است و این امر باعث شده است تا بسیج در همه زمینه ها در خدمت به نظام و انقلاب و مردم باشد.

سردار شاهوارپور افزود: یکی از مسایل مهمی که در مقوله فرهنگی مطرح است این است که هر نظامی یک پشتوانه تئوریکی دارد که این پشتوانه به عنوان مبنای همه حرکت های آن نظام است. و هرچه این پشتوانه تئوریک قابل اعتماد باشد، تاب آوری جامعه در مقابله با حوادث بیشتر می شود، یعنی کمک می کند مردم در مقابل موانع و مشکلات مقاومت خیلی بیشتری داشته باشند، لذا جمهوری اسلامی هم شاخص اش این است که با نگاه به اسلام علوی به عنوان پشتوانه و مبنای قابل اعتمادی، کارش را آغاز کرده است.

او اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگی غنی هستیم و چیزی کم نداریم و مقاومت ما هم به خاطر غنای فرهنگی و ایرانی بسیار بالای ماست. در مقابل این همه هجمه های وسیع دشمن،که کارهای فرهنگی را هم از طریق شبکه های ماهواره ای و یا فضای مجازی انجام می دهند، ما نیز در مقابله با این هجمه ها با کمترین و با حداقل امکانات فعالیت کرده و محکم ایستاده ایم و با کارهای خود سنگر را حفظ می کنیم.

او عنوان کرد: ما در استانی هستیم که خط مقدم است و وظیفه مجموعه فرهنگ و هنر استان نیز این است که هم باید در حوزه فرهنگ عمومی و هم در حوزه فرهنگ دینی تلاش کند.

سردار شاهوار پور در پایان گفت: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است: باید در سیاست گذاری و اجرای برنامه ها از ظرفیت مردم و مجموعه های همسو بیشتر استفاده شود و برنامه ها را با مشارکت و مشاورت دستگاه ها اجرایی همسو اجرا و از موازی کاری امتناع کرد.

 

* فعالیت های فرهنگی و هنری تابلوی امنیت در استان است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این دیدار ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان و فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان گفت: همیشه احساس بنده این بوده که همه فعالیت های فرهنگی و هنری ما تابلوی امنیت در استان است که توسط نیروهای مخلص بسیج و با مدیریت و فرماندهی حضرت عالی در استان صورت می گیرد.

محمد جوروند افزود: برنامه های فرهنگی و هنری در استان به صورت خیلی خوب و در یک فضای کاملا امن برگزار می شود که نشان دهنده زحمات نیروهای بسیجی و نیروهای امنیتی برای امنیت و اقتدار استان است.

او گفت: یک سری از فعالیت های فرهنگی و هنری به صورت خاص در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار شده که می توان به برگزاری جشنواره ی لاله های سرخ اندیمشک با موضوع هفته دفاع مقدس و کنگره سراسری شعر شهد شهود یادمان شهید مدافع حرم شهید علیپور و جشنواره شعر ملک ملکوت و جشنواره شعر پلاک های گمشده با موضاعات شهید و شهادت اشاره کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان اظهار کرد: فعالیت های خوبی نیز در زمینه های قرآنی و دینی و مذهبی انجام شده است که باز هم می توان به جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان با حضور قاریان و حافظان کشوری به میزبانی خوزستان و  برگزاری جشنواره سراسری آیات با موضوع نهج البلاغه اشاره کرد.

جوروند ادامه داد: امسال اتفاق خوبی که با همکاری بسیج هنرمندان خوزستان و ناحیه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام اهواز صورت گرفت، برگزاری همایش تعزیه در مناطق مختلف اهواز بود که در همین جا از همکاری همه این عزیزان قدردانی می کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این اداره کل در سال گذشته نیز در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قطیف عربستان مراسم شب شعری با عنوان بای ذنب قتلت با حضور شاعران عرب خوزستان در شهرستان کارون برگزار کرد که با استقبال خوبی روبه رو شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان افزود: در ایام عید غدیر نیز شب های شعر در سطح استان برگزار شد، همچنین در دهه کرامت در ۱۸ شهرستان استان شب های شعر با حضور شاعران برجسته استانی برگزار شد.

جوروند در پایان اضافه کرد: جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی با حضور شاعران بین المللی و کشوری در شهرستان شوش دانیال نیز در این هفته برگزار می شود و برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حادثه تروریستی حله عراق مراسمی با حضور خانواده های معزز شهدای این حادثه هفته آینده در اهواز برگزار می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید