امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی فردا آغاز به کار می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی( یادمان دعبل خزاعی) فردا هفتم آذر ماه با حضور شاعران مطرح داخلی و خارجی در شهرستان شوش آغاز به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، محمد جوروند اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که امسال برای دهمین بار در استان خوزستان و شهرستان شوش برگزار می شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ( به زبان عربی) با بیان اینکه این دوره از جشنواره با استقبال فراوان شاعران داخلی و خارجی همراه بود، افزود: از میان ۲۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۸۰ اثر از شاعران سراسر کشور و کشورهای عربی از جمله لبنان، قطر ،فلسطین، بحرین، سوریه و ... به مرحله داوری راه یافتند.

جورند گفت: عباس حزباوی، سید مهدی موسوی، سید شبر محسنی، علی عفراوی، عبدالرضا عطاشی، و عطی عبیات داوران این دوره از جشنواره را تشکیل می دهند.

او با اشاره به آثار برگزیده دهمین جشنواره بین المللی شعررضوی به زبان عربی ( یادمان دعبل خزاعی) اظهار کرد: در بخش شعر شعبی علی وائلی از خرمشهر، محمد بهادلی از شوش، محمد جاسم هلیچی از اهواز، یوسف شرهانی از حمیدیه، سیدمحسن بخاتی از شاوور، حسین وائلی از خرمشهر، نادیا آشوری از اهواز، حسین راشدی از کارون، نیما ناصری از اهواز و سلیم سیلاوی از هویزه برگزیده شدند که رتبه های آنها در مراسم برگزاری جشنواره اعلام و از آنها تقدیر خواهد شد.

دبیردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی اضافه کرد: همچنین در بخش فصیح جشنواره فاطمه سحمرانی از کشور لبنانف محمد حدیثی و سلیمان سلمان از کشور سوریه برگزیده شدند که رتبه کسب شده این شاعران برگزیده نیز در مراسم فردا اعلام خواهد شد.

او در پایان با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی فردا ساعت ۱۸ در آستانه متبرکه دعبل خزاعی برگزار می‌شود ، از همه شاعران، هنرمندان و علاقمندان به شعر و ادب دعوت کرد در این مراسم حضور یابند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید