امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
 آیین پاسداشت پیشکسوتان رسانه های همگانی خوزستان با حضور جمعی از اهالی رسانه ها، پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی، مسوولان خانه مطبوعات و بسیج رسانه خوزستان و نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بدون حضور مسوولان استانداری خوزستان ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در گیت بوستان سازمان آب و برق در اهواز برگزار شد.
 

به گزارش حبیب خبر، در این آیین، شماری از پیشکسوتان عرصه مطبوعات و رسانه استان با محوریت مسایل و مشکل ها و چالش های پیش روی رسانه و همچنین راهکارهای برون رفت از مشکل ها و توسعه رسانه های استان، به ایراد سخن پرداختند.

 

 یک از فعالان رسانه ای خوزستان با انتقاد از نامهربانی های مسوولان استان از حضور نیافتن مسولان خوزستانی از جمله مدیران استانداری، گفت: انتظار می رفت در این آیین- که پیشکسوتان رسانه حضور دارند- شماری از مسوولان برای ارج نهادن به مقام این پیشکسوتان، در سالن حضور می یافتند.

 

 پاسداشت پیشکسوتان رسانه های خوزستان در اهواز

 

حبیب اله بهرامی در ادامه به حمایت نکردن برخی از دستگاه های استان از رسانه ها اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان از طریق مسوولان مربوط عملکرد خود را از طریق رسانه منعکس می کنند و برای این موضوع حقوق دریافت می‌کنند اما انتظار دارند این دستاوردها توسط رسانه ها باتوجه به هزینه های سنگین اداره پایگاه ها و مطبوعات، به صورت رایگان انجام شود که این دور از انصاف است.

 

این پیشکسوت رسانه ای خوزستان اظهار امیدواری کرد: تعامل مسوولان با رسانه های همگانی به سمتی برود که چالش ها و مشکل های اقتصادی رسانه ها مورد نظر قرار گیرد تا این تعامل دو سویه روز به روز تقویت شود.

 

 *تجربه کلید موفقیت است

  سپس یکی دیگر از پیشکسوت رسانه ای خوزستان گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: اگر مطبوعات اصلاح شود کشور اصلاح می شود ؛ تحمل و اصلاح نیاز اساسی جامعه ما است اما نقش رسانه باید در این رابطه مشخص شود.

 

 

 

محمد جعفر فلسفی افزود: اختلافات همواره در جامعه رسانه وجود داشته و این امر طبیعی است که نیاز است با مدیریت صحیح همدلی و اتحاد روز به روز تقویت شود.

 

 او ادامه داد: استفاده از ظرفیت پیشکسوتان بی شک می تواند بخش عمده ای از مشکلات خانه مطبوعات و رسانه ها و مطبوعات استان را برطرف کند.

 

او بیان کرد: تجربه کلید موفقیت است؛ ما به تجربه نیاز داریم و آن را باید در خدمت خبرنگاران جوان بگذاریم.

 

فلسفی گفت: تجارب را باید یکبار دیگر مرور کنیم و آنجایی که خوب عمل شده را شناسایی و از تجاربی که خوب عمل نشده، درس عبرت بگیریم.

 

 

 

در ابتدای این آیین شهرام گراوندی دبیر همایش پاسداشت پیشکسوتان و افتخار فرج مدیر خانه مطبوعات خوزستان درباره فلسفه برگزاری پاسداشت پیشکسوتان رسانه های خوزستان که تاکنون در استان سابقه نداشته است و نیز مشکل های در راه برگزاری سخن گفتند و در ادامه، سیدرسول موسوی، لفته منصوری، ابراهیم افتخار، سیدمهدی ابوس، علی میلاسی و محمدعلی بهوند یوسفی درباره تلاش خستگی ناپذیر پیشکسوتان رسانه ها در خدمت به جامعه و نیز لزوم حمایت و استفاده از تجارب آنان سخنانی بیان کردند.

 

همچنین دو نماهنگ از سخنان جمعی از فعالان عرصه رسانه درباره ضرورت حمایت از پیشکسوتان و گرامی داشت آنان در میان برنامه ها اجرا شد.

 

در پایان این آیین- که اجرای آن را ماشاالله براتی از شاعران و نویسندگان مطرح خوزستانی بر عهده داشت- از پیشکسوتان رسانه های همگانی استان با اهدای لوح، تندیس افتخار و هدایایی قدردانی شد.

 

گفتنی است: در حاشیه این آیین محسن رادمرد از هنرمندان جوان خوزستانی قطعات موسیقی و بازخوانی آهنگ‌های «ایران جوان، اهواز و شهید» زا که دو آهنگ از ساخته های این هنرمند است، اجرا کرد.

 

در پایان این آیین- که همدلی و یک رنگی و نیز احساس رضایت در آن موج می زد- ۲۷۰ نفر از حاضران در همایش در کنار هم به صرف شام پرداختند و شبی به یادماندنی و ماندگار را در تاریخ رسانه های خوزستان و حتا کشور ثبت کردند.

خبرنگار: شاهین بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید