امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کارگاه نقاشی صلح جهانی ویژه‌ی کودکان خوزستانی برگزار می شود

 

 

همزمان با آغاز هفته کتاب ‌و کتابخوانی، کارگاه نقاشی صلح جهانی ویژه‌ی کودکان خوزستانی در محل جزیره‌ی گردشگری ریف اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش حبیب خبر، جلسه هماهنگی برگزاری کارگاه نقاشی صلح جهانی ویژه کودکان خوزستانی 21 آبان ماه با حضور مرتضی جمشیدی معاونت فرهنگی و رسانه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و  نیز دو هنرمند برجسته دنیا به نام های لیلا کولوستیاک و کاترین گمگستو به عنوان سفیران صلح از کشورهای نروژ و فرانسه و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان برگزار شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این جلسه با تشکر از برگزار کنندگان جلسه به پاس حضور دو هنرمند مطرح جهانی در ایران و اهواز گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب ‌و کتابخوانی، کارگاه نقاشی صلح جهانی ویژه‌ی کودکان خوزستانی کاری از دبیرخانه جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی خوزستان در محل جزیره‌ی گردشگری ریف اهواز برگزار می‌شود.

محمد جوروند افزود: این کارگاه با حضور دو هنرمند برجسته دنیا به نام های لیلا کولوستیاک و کاترین گمگستو به عنوان سفیران صلح از کشورهای نروژ و فرانسه برگزار می شود.

او اظهار کرد: برگزاری این کارگاه در زمینه صلح جهانی حرکتی فراتر از قومیت ها و ملیت ها و فراتر از کشورهاست و کاری بسیار عالی و قابل ستایش و انسانی است که بنده به سهم خودم به عنوان یک ایرانی و خوزستانی و یک اهوازی از اقدام این دو عزیز هنرمند در فراهم کردن و سعی در ایجاد یک فضای صلح و دوستی در جهان تقدیر و تشکر می نمایم.

در ادامه جلسه، خانم کاترین گمگستو، بنیانگذار موسسه نقاشی صلح کودکان از نروژ ضمن تشریح این رویداد اظهار کرد: این برنامه از سال ۲۰۰۷ با تشکیل موسسه نقاشی صلح جبرای کودکان آغاز شد و در پی آن در ۱۸ کشور از جمله مصر، فنلاند، کره‌ی شمالی، لهستان، مجارستان، پرتغال، فرانسه، نروژ، لبنان، بلغارستان، فیلیپین، ایسلند و افغانستان به اجرا درآمد.

او افزود: در این رویداد کودکان نقاشی‌های خود را با موضوع صلح و دوستی به تصویر می‌کشند که در نهایت آثار به صورت نمایشگاه در کشورهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

او گفت: این آثار در نمایشگاهی در سازمان ملل متحد و وزارت دفاع نروژ نیز به نمایش گذاشته شدند که پیام‌های بسیاری برای مسئولان و مقامات به همراه داشته است.

کاترین با بیان تجربه‌‌ی خود از نخستین سفر به ایران و اهواز گفت: اکنون تصمیم گرفتیم این برنامه را در ایران به اجرا در بیاوریم که با توجه به استقبال خوبی که استان خوزستان از این رویداد داشت، اهواز به عنوان محل برگزاری رویداد انتخاب شد و کودکان از سراسر خوزستان در این کارگاه حضور خواهند یافت.

او تشریح کرد: در این برنامه ۶۰ کودک ۷ تا ۱۱ ساله خوزستانی که عضو باشگاه‌های کتاب‌خوانی هستند، هر روز نقاشی‌های خود را با موضوع صلح و دوستی به تصویر می‌کشند.

گفتنی است: این کارگاه از روز جمعه (۲۴ آبان ماه) ساعت ۱۰ صبح به مدت چهار روز در محل جزیره‌ی گردشگری ریف اهواز برگزار می‌شود در ادامه آثار کودکان نیز در قالب نمایشگاهی در همان محل برپا می‌شود.

در پایان جلسه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از پوستر این مراسم رونمایی شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید